استارتاپ ویکند اصفهان
دسته: دستهبندی نشده
چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

[کنفرانس،همایش، سمینار]
اصفهان - سیتی سنتر
برگزارکننده: سیتی سنتر اصفهان - اتاق بازرگانی اصفهان
تاریخ شروع: چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - تاریخ پایان: جمعه ۰۱ خرداد ۱۳۹۴
تلفن تماس با دبیرخانه: 09133288159
نمابر:
آدرس وب سایت:
آدرس ایمیل: swisfahan@yahoo.com
استارتآپ ویکند همانطور که از نامش پیداست یک رویداد شاد، مشوق خلاقیت، ایده پردازی، کارگروهی و کارآفرینی مبتنی بر دانش و نوآوری است که در سه روز آخر هفته برگزار میشود.
کسانی که در استارتاپ ویکند حضور دارند یا یک ایده درخشان و جدی یا یک توانمندی و تخصص دارند؛ مثلا کسانی که تخصص ICT دارند و به نوعی برنامه نویس هستند. یا کسانی که در حوزه گرافیک تخصص دارند و کسانی که متخصص راه اندازی کسب و کارند. اگر استارتاپ تم خاصی داشته باشد مثلا سلامت یا محیط زیست، شرکت کنندگان باید در آن زمینه خاص هم علاقه یا تجربه یا توانمندی داشته باشند. ترکیب اینها باعث میشود ایده ای پرورش پیدا کند و هسته اولیه یک شرکت نوپا تشکیل شود.
افراد صاحب ایده باید ترکیب مناسبی از این تخصصها را در تیم خود جمع آوری کنند. اگر تیمی که جمع شده تناسب نداشته باشد، وظیفه نماینده استارتاپ ویکند جهانی این است که این تناسب تیمها را برقرار کند. به نحوی که در هر تیمی از همه این تخصصها حتما وجود داشته باشد.
چهارشنبه بعدازظهر افراد ایدههای خود را ظرف فقط یک دقیقه مطرح میکنند. در هر استارتاپ ویکند حدود صد نفر حضور دارند. از این صد نفر تعدادی ایده مطرح میشود. این ایدهها لزوماً تعدادش صد تا نیست. ایدهها شماره گذاری میشود و کلیه شرکت کنندگان می توانند رأی دهند و از بین ایدههای مطرح شده ده تا از بهترین آنها با رأی حاضران انتخاب میشوند. صاحبان ایدههای انتخاب شده شروع به یارکشی، تشکیل تیم و جذب تخصصهای مورد نیاز برای پیشبرد ایده میکنند. بعد از تشکیل گروهها روز اول به پایان میرسد.
در روز دوم گروهها از اول صبح حاضر شده و با امکاناتی که در اختیار دارند شروع به اجرایی کردن ایدهی خود مینمایند. در این بین افرادی به عنوان منتور و مشاور که در زمینههای مختلف مرتبط با موضوع دارای تخصص میباشند(برنامه نویس ها، طراحان، بازاریاب ها، مدیران مالی و کارآفرینان) و یا سابقه ایجاد استارتآپ و کسب وکار موفق دارند دور و بر گروهها هستند وآنها را در جهت بررسی جوانب مختلف اجرایی کردن ایدههایشان راهنمایی و کمک میکنند، با این اوصاف روز دوم کاملاً به پر کردن بوم کسب وکار و اجرایی کردن استارتآپ سپری شده و در این بین ممکن است کارگاههای آموزشی کوتاه مدت هم برگزار شود.
آغاز روز سوم باز گروهها دور هم جمع شده و آخرین تلاشها را در جهت تولید نمونه اولیه محصولشان انجام میدهند و آماده ارائه آن در حضور داوران میشوند. عصر روز سوم زمان بررسی ایدهها و محصول اولیه حاصل از آن ایده است، بطوری که گروهها با ارائه توضیحات در زمینه توجیه اقتصادی طرح، ارزشی که ارائه میدهد و افرادی که به عنوان مصرفکنندگان نهایی در نظر گرفته شدهاند و… از طرح خود دفاع میکنند. در نهایت سه تیم برتر با رأی نهایی داوران انتخاب میشوند.
اما برنده واقعی این رویداد گروههایی هستند که تیم تشکیل شده خود را بعد از رویداد حفظ کرده و با تجربیاتی که به دست آوردهاند استارتآپ خود را تبدیل به یک شرکت سودآور نمایند. شرکت کنندگان با حضور در این رویداد میتوانند جواز حضور در رقابت جهانی استارتآپها را کسب کرده و با موفقیت در این رقابت از سرمایه گذاری غولهای فناوری همچون گوگل، آمازون و… بهره ببرند و یا از حمایتهای معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری بهره مند شوند.
کسانی که در استارتاپ ویکند حضور دارند یا یک ایده درخشان و جدی یا یک توانمندی و تخصص دارند؛ مثلا کسانی که تخصص ICT دارند و به نوعی برنامه نویس هستند. یا کسانی که در حوزه گرافیک تخصص دارند و کسانی که متخصص راه اندازی کسب و کارند. اگر استارتاپ تم خاصی داشته باشد مثلا سلامت یا محیط زیست، شرکت کنندگان باید در آن زمینه خاص هم علاقه یا تجربه یا توانمندی داشته باشند. ترکیب اینها باعث میشود ایده ای پرورش پیدا کند و هسته اولیه یک شرکت نوپا تشکیل شود.
افراد صاحب ایده باید ترکیب مناسبی از این تخصصها را در تیم خود جمع آوری کنند. اگر تیمی که جمع شده تناسب نداشته باشد، وظیفه نماینده استارتاپ ویکند جهانی این است که این تناسب تیمها را برقرار کند. به نحوی که در هر تیمی از همه این تخصصها حتما وجود داشته باشد.
چهارشنبه بعدازظهر افراد ایدههای خود را ظرف فقط یک دقیقه مطرح میکنند. در هر استارتاپ ویکند حدود صد نفر حضور دارند. از این صد نفر تعدادی ایده مطرح میشود. این ایدهها لزوماً تعدادش صد تا نیست. ایدهها شماره گذاری میشود و کلیه شرکت کنندگان می توانند رأی دهند و از بین ایدههای مطرح شده ده تا از بهترین آنها با رأی حاضران انتخاب میشوند. صاحبان ایدههای انتخاب شده شروع به یارکشی، تشکیل تیم و جذب تخصصهای مورد نیاز برای پیشبرد ایده میکنند. بعد از تشکیل گروهها روز اول به پایان میرسد.
در روز دوم گروهها از اول صبح حاضر شده و با امکاناتی که در اختیار دارند شروع به اجرایی کردن ایدهی خود مینمایند. در این بین افرادی به عنوان منتور و مشاور که در زمینههای مختلف مرتبط با موضوع دارای تخصص میباشند(برنامه نویس ها، طراحان، بازاریاب ها، مدیران مالی و کارآفرینان) و یا سابقه ایجاد استارتآپ و کسب وکار موفق دارند دور و بر گروهها هستند وآنها را در جهت بررسی جوانب مختلف اجرایی کردن ایدههایشان راهنمایی و کمک میکنند، با این اوصاف روز دوم کاملاً به پر کردن بوم کسب وکار و اجرایی کردن استارتآپ سپری شده و در این بین ممکن است کارگاههای آموزشی کوتاه مدت هم برگزار شود.
آغاز روز سوم باز گروهها دور هم جمع شده و آخرین تلاشها را در جهت تولید نمونه اولیه محصولشان انجام میدهند و آماده ارائه آن در حضور داوران میشوند. عصر روز سوم زمان بررسی ایدهها و محصول اولیه حاصل از آن ایده است، بطوری که گروهها با ارائه توضیحات در زمینه توجیه اقتصادی طرح، ارزشی که ارائه میدهد و افرادی که به عنوان مصرفکنندگان نهایی در نظر گرفته شدهاند و… از طرح خود دفاع میکنند. در نهایت سه تیم برتر با رأی نهایی داوران انتخاب میشوند.
اما برنده واقعی این رویداد گروههایی هستند که تیم تشکیل شده خود را بعد از رویداد حفظ کرده و با تجربیاتی که به دست آوردهاند استارتآپ خود را تبدیل به یک شرکت سودآور نمایند. شرکت کنندگان با حضور در این رویداد میتوانند جواز حضور در رقابت جهانی استارتآپها را کسب کرده و با موفقیت در این رقابت از سرمایه گذاری غولهای فناوری همچون گوگل، آمازون و… بهره ببرند و یا از حمایتهای معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری بهره مند شوند.
مسئول یا دبیر همایش: آقای مهران کرمی فخرآبادی
امکان ارسال مقاله: بله
بازدید: 848