اولین همایش ملی خواندن

دسته: دسته‌بندی نشده
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴
1st National Reading Conference
[کنفرانس،همایش، سمینار]
سنندج - دانشگاه کردستان
برگزارکننده: دانشگاه کردستان با مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی کشور

تاریخ شروع: پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - تاریخ پایان: جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴

تلفن تماس با دبیرخانه: 08733622701 - 087336242006
نمابر:
آدرس وب سایت:
آدرس ایمیل:

محور اول) مبانی نظری و معرفتی خواندن:

نظریه ‏های خواندن، مدل‏ ها و روش‏ های آموزش خواندن، معرفت ‏شناسی خواندن (خواندن از دیدگاه های متفاوت معرفتی مانند ساختار گرایی، نظریه انتقادی، سازندگرایی، اثبات گرایی، هرمنوتیک)، هستی شناسی خواندن (ماهیت خواندن، انواع خواندن: از نظر انتقادی و خواندن برای لذت، از نظر نوع منابع مورد استفاده، از نظر عمق و گستردگی)، تحلیل پدیدار شناختی فرایند خواندن (مراحل رشد خواندن، خواندن و حواس، خواندن و هوش، خواندن و یادگیری زبان، خواندن و فرایندهای ذهنی، فراشناخت و خواندن- اهداف و راهبردهای خواندن، رشد فکری، تفکر انتقادی، دامنه لغات، هماهنگی یا تضاد با نویسنده)، خواندن و تنوع فرهنگی، تنوع زبانی، تنوع سواد و پویایی، خواندن و قشرهای اجتماع ( رشته و مقطع تحصیلی، جنسیت، مشاغل)، خواندن و سواد اطلاعاتی، فناوری اطلاعات و خواندن، رابطه خواندن و سرمایه اقتصادی، سرمایه سیاسی، سرمایه اجتماعی، خواندن و مشارکت اجتماعی، خواندن و تغییرات جهانی (تغییرات فناوری، اجتماعی، ارتباطی، رسانه‏ ای)، خواندن خارج از سیستم آموزشی (شبکه‏ های اجتماعی- زبان قرار دادی شبکه ‏های اجتماعی، خواندن مواد تفننی، خواندن در محیط کار)، خواندن و بافت (خواندن و حوزه های علمی و شغلی گوناگون)

محور دوم) خواندن و لایه‏ های مدیریتی (ارزش ها، باورها، آداب و رسوم، قوانین و مقررات، مجریان):

خواندن و احزاب سیاسی، خواندن و آزادی بیان، خواندن و انجمن های غیر دولتی، خواندن و دسترس پذیری منابع، خواندن و نظام‏ های ملی مدیریت اطلاعات و منابع علمی

محور سوم) خواندن و نهادهای فرهنگی:

نهاد کتابخانه‏ های عمومی و خواندن، ارشاد اسلامی و خواندن، سازمان تبلیغات اسلامی و خواندن، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و خواندن، مساجد و خواندن، رسانه‏‏ ها و خواندن

محور چهارم) خانواده و خواندن:

خواندن با/برای کودکان، قصه گویی و خواندن، گفتگو و خواندن، اقتصاد خانواده، فرهنگ خانواده، جمعیت خانواده

محور پنجم) نظام آموزش و پرورش و خواندن:

معلمان و خواندن، نقش آزمون ها برعادات خواندن، محتوای کتب درسی و خواندن، مؤلفین کتب درسی و خواندن، رویکردهای مختلف آموزش و خواندن (معلم محور، یادگیرنده محور، کتاب محور)، روش های تدریس و خواندن (توجه به نظریه های یادگیری و خواندن)، سنجس و اندازه گیری رفتار خواندن در آموزش و پرورش، کتابخانه های آموزشگاهی (کتابداران و مشاوران خواندن، منابع و مجموعه سازی، فضای خواندن)، مدارس غیر انتفاعی و خواندن ————————————————————–

نهضت سواد آموزی و خواندن: الف) آموزش بزرگسالان (مبانی نظری، اهمیت و نقش خواندن در بزرگسالان) ب) آموزشیاران و خواندن (مهارتها و تخصص های لازم، معیارها و شیوه‏ های جذب آموزشیاران کارآمد، مسائل شغلی، …) ج) جامعه و تمایل به سوادآموزی (روش های مؤثر ایجاد انگیزه و جذب بی سوادان) د) مدیریت رفع بی سوادی و جلوگیری از بازگشت به بی سوادی (برنامه‏ های بهره‏ مندی از نیروها و امکانات جامعه، مشارکت سایر نهادها و مراکز آموزشی) ه) تولید محتوا و خواندن (بسترهای تولید محتوا، معیارهای تولید محتوا، تخصص ها و مهارتهای تولید محتوا، …) و) بزرگسالان نوسواد و تداوم خواندن (جلوگیری از بازگشت به بیسوادی) ————————————

محور ششم) آموزش عالی و خواندن:

آموزشگران(استادان) و خواندن، محتوای واحدهای آموزشی و خواندن، اهداف و کارکردهای آموزش عالی و خواندن، کتابخانه‏ های دانشگاهی و خواندن، روش تدریس و خواندن، جامعه پذیر نمودن فرهنگ خواندن در دانشگاه، خواندن و مهارت های نوشتن، درک کردن و گفتگو کردن و ارائه کردن و برقراری ارتباط، خواندن و آموزش مجازی، خواندن و موفقیت های علمی دانشجویان، سنجس و اندازه‏ گیری رفتار خواندن در آموزش عالی، نقش آزمون های کنکوری در خواندن، نقش سطح علمی، نوع، و اعتبار دانشگاه ها در خواندن، پذیرش بدون دانشجو و خواندن

محور هفتم) صنعت نشر و خواندن:

نقش نویسندگان در خواندن، نقش ناشران در خواندن، سوبسید کاغذ و خواندن، نمایشگاه های کتاب و خواندن، وضعیت توزیع کتاب و خواندن، تیراژ کتاب و خواندن، درآمد و خواندن، خواندن و تنوع و گستره انتشارات، خواندن و ممیزی

محور هشتم) خواندن و محیط الکترونیکی و مجازی

خواندن و ابزارهای الکترونیکی، خواندن و روش های دسترسی الکترونیکی، خواندن و مهارت های دنیای دیجیتال، خواندن و شکاف دیجیتالی، مسائل و چالش های خواندن در محیط دیجیتال





مسئول یا دبیر همایش: آقای دکتر سید مهدی حسینی
امکان ارسال مقاله: بله
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 850
برچسب ها: