اولین کنفرانس بین المللی بسته بندی، صنایع دستی، توسعه پایدار

[کنفرانس،همایش، سمینار]
تهران - تهران
برگزارکننده: انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران - دانشگاه الزهرا
تاریخ شروع: شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - تاریخ پایان: شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴
تلفن تماس با دبیرخانه: 88022433 - 88994152 - 88356796
نمابر: 88022433
آدرس وب سایت:
آدرس ایمیل: info@hipac.ir
محیط زیست و بسته بندی صنایع دستی؛
خلاقیت و بسته بندی صنایع دستی؛
بسته بندی صنایع دستی و صنعت چاپ؛
هویت و بسته بندی صنایع دستی؛
آینده و بسته بندی صنایع دستی؛
بسته بندی صنایع دستی و برندینگ؛
فضای مجازی در بسته بندی صنایع دستی؛
فن آوری های نوین در بسته بندی صنایع دستی؛
طراحی پایداری و بسته بندی صنایع دستی؛
کنترل کیفیت و بسته بندی صنایع دستی؛
مواد و بسته بندی صنایع دستی؛
بازاریابی و بسته بندی صنایع دستی؛
مشتری مداری و بسته بندی صنایع دستی؛
فرهنگ جامعه و بسته بندی صنایع دستی؛
بسته بندی صنایع دستی و گرافیک؛
بسته بندی، تبلیغ و ترویج محصولات صنایع دستی؛
محورهای بخش آثار کنفرانس
طراحی بسته بندی محصولات صنایع دستی؛
طراحی محصولات صنایع دستی با کاربری بسته بندی؛
طراحی بسته بندی محصولات کشاورزی ملی جهت فروش و صادارت؛
طراحی بسته بندی محصولات مواد غذایی سنتی جهت فروش و صادارت؛
طراحی بسته بندی پوشاک ملی؛
واژه توسعه پایدار اولین بار به طور رسمی توسط کمیته جهانی محیط زیست در سال 1986در گزارش «آینده مشترک ما» مطرح شد و در اواسط دهه 1990بدین ترتیب شکل گرفت که رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی به گونهای صورت گیرد که سرمایههای زیست محیطی و نیازهای توسعه برای نسل آینده دچار نقصان نگشته و منجر به تأمین مداوم نیازهای بشری و رضایت مندی نسل حاضر و نسل های آینده شود. از آن زمان تاکنون حدود دو دهه است که مباحث پیرامون توسعه پایدار و دستیابی به آن در دستور کار همه کشورهای جهان قرار دارد و همه دولت ها با توجه به زمینه های فرهنگی و اعتقادی خود تلاش دارند تا سهم خود را در این نهضت بزرگ جهانی ایفا نمایند، ایشان براین امر واقفند که طی این طریق تنها با «جهانی اندیشیدن و محلی عمل نمودن» ممکن می باشد.
ازاین رو دبیرخانه «مجموعه کنفرانس های ملی بسته بندی» نخستین کنفرانس خود را بنا به مقتضیات و نیاز کنونی کشور به موضوع «بسته بندی صنایع دستی و توسعه پایدار» در سطح بین المللی اختصاص داده است؛ چرا که علاوه بر نیازهای کاربردی تجارت و خرید و فروش محصولات صنایع دستی به بسته بندی، این حوزه در کنار ارزش اقتصادی، از ارزش های فرهنگی واجتماعی بالایی برخورداراست و توسعه امر بسته بندی این محصولات می تواند حافظ و مروج ارزش های فرهنگی واجتماعی واقتصادی آن و مهم تر از آن جهانی شدن این ارزش ها و توسعه پایدار گردد.
این در حالی است که بیشتر «بستهبندی» را به عنوان ابزاری برای نگهداری، حفاظت و تجاری کردن کالا در جهت فروش و توزیع کالا بشمار می آید، ولی نه تنها ابزار قدرتمند بازاریابی است، بلکه رسانهای معتبر نیز به حساب می آید. بسته بندی می تواند در تبلیغ و ترویج محصولات و ارزش هایی که با خود حمل می کنند نقش بسزایی داشته باشد. از این رو فراگیرترین صنعت دنیاست و کمترکالایی هست که بدون بستهبندی وجود خارجی داشته باشد. حفاظت محصول، ارتباط با مشتری، امکان استفاده سادهتر وسریعتر برای مصرفکننده، جایگاه سازی برند برای محصولات و زیبایی شناسی در کنار ده ها ویژگی دیگر، بسته بندی را در طیف وسیعی ازعلوم و تخصص ها قرار می دهد؛ ازهنر تا مهندسی و صنعت، همچنین است «صنایعدستی».
«صنایعدستی»به مثابه داشته ای مشترک درملل مختلف، یکی از ابزارهای بسیار مهم و کارآمد در زمینه تبادلات فرهنگی است و در شرایط کنونی جهان که همه جوامع و تصمیم گیرندگان سیاسی و فرهنگی کشورها اشاعه و نفوذ فرهنگ مردم خود به سایر مرزها را در دستور کار خود قرار داده اند می توانند به کمک بسته بندی شایسته به «ویترین فرهنگی» تبدیل شوند و تواماً سطح اقتصادی و اجتماعی هر کشوری را ارتقاء دهند. تنوع محصولات صنایع دستی دردنیا و فروش آن در سطح داخلی و صادرات لزوم توجه به امربسته بندی و طراحی مخصوص به خود را میطلبد تا در مرحله عرضه، جامه ای از جنس خود بر تن کند. این چالش پیشروی فروش و صادرات صنایع دستی (خصوصاً درایران که با بیش از250رشته در14گروه از نظر تنوع حایز رتبه اول در دنیاست) به حدی مهم است که از نظرهرمدیریا مسئول، تولید کننده و توزیع کننده ای، بستهبندی می تواند در افزایش و بهبود آن نقشی در حد معجزه ایفا کند.
از همین رو برگزاری کنفرانس در کشوری که صنایع دستی پس از«نفت» منبع و پشتوانه اقتصادی مهمی است از اهمیت و ضرورت خاص برخوردار بوده و گامی مؤثر برای هم افزایی و کسب دستاوردهای ارزشمند در این زمینه خواهد بود.
لذا این کنفرانس به دنبال آن است كه با گردهم آوردن صاحب نظران، انديشمندان، دانشگاهيان، سياستگزاران و مديران سازمان هاي ذي ربط و علاقه مند، مهندسين طراح و متخصصان، فعالین بازار و تجارت و علاقه مندان داخلی و خارجی به موضوع بسته بندی و صنایع دستی، به تبيين مفاهيم، اهداف و معرفی ایده ها و طرح های مفید و نوآورانه در زمینه بسته بندی محصولات متنوع صنایع دستی بپردازد. این فرصتی مناسب است برای ارائه ی اطلاعات و یافته های پژوهشی و تجربی مراکزعلمي، تحقيقاتي و صنعتی و خدماتی و تبادل نظرمتخصصان داخلی و خارجی.
بر اين اساس، دبیرخانه کنفرانس با افتخار از تمامي متخصصان، كارشناسان، دانشجویان، پژوهشگران و دانشمندان مراكز علمي، تحقيقاتي و صنعتی، هنرمندان و صنعتگران داخلی و خارجی دعوت مي نماید با شرکت دراين رويداد مهم بین المللی در ارائه آخرين دستاوردهاي علمي و اجرايي مشارکت نموده و زمينه دستيابي به دانش خاص مورد نیاز برای بسته بندی صنایع دستی و توسعه پایدار را فراهم سازند.
زمان برگزاری: ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۴
زمان ارسال چکیده: ۲۸ مهر ماه ۱۳۹۴
زمان ارسال مقاله کامل: ۲۷ آبان ۱۳۹۴
نتایج داوری مقالات: ۱۰ آذر ۱۳۹۴
آخرین مهلت ثبت نام: ۱۰ آذر ماه ۱۳۹۴
تاریخ های مهم بخش آثار کنفرانس
زمان ارسال شیت و فرم نظری اثار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴
اعلام نتایج داوری مرحله اول: ۱۵ آبان ۱۳۹۴
مهلت ارائه پروتوتایپ ( نمونه عملکردی دقیق): ۱۰ آذر ۱۳۹۴

مسئول یا دبیر همایش: خانم مهندس مرضیه اله دادی
امکان ارسال مقاله: بله