اولین کنفرانس مدیریت مبتنی بر فرآیند در صنعت پخش

[کنفرانس،همایش، سمینار]
تهران - هتل المپیک
برگزارکننده: انجمن مدیریت اجرایی ایران
تاریخ شروع: چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - تاریخ پایان: پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
تلفن تماس با دبیرخانه: 88556492
نمابر: 88555795
آدرس وب سایت:
آدرس ایمیل: info@pbmconf.com
مدیریت مبتنیبر فرایند
مفاهیم کلیدی
مدلسازی فرایند (مزایا، استانداردها، ابزارها و تکنیکها، سطوح مدلسازی)
تجزیه و تحلیل فرایند (اقدامات، نقشها، آمادگی سازمانی، روش مستندسازی)
طراحی فرایند (دلایل و ضرورتها، نقشها، آمادگی سازمانی، اصول و قواعد)
اندازهگیری عملکرد فرایند (شناسایی شاخصهای کلیدی، متدهای اندازهگیری، داشبوردهای مدیریتی)
تحول فرایندهای کسبوکار (شش سیگما، مدیریت ناب، مدیریت کیفیت جامع، هزینهیابی بر مبنای فعالیت، مدل بهبود عملکرد، طراحی مجدد، مهندسی مجدد)
سازمانهای فرایندگرا (گذر از ساختارهای وظیفهای به فرایندی)
بلوغ فرایندهای کسبوکار ( مفهوم بلوغ فرایند، مدلهای ارزیابی، انتخاب مدل)
مدلسازی و استانداردسازی فرایندهای کلیدی صنعت پخش
شامل انجام انواع پژوهشهای ملی درخصوص مدلسازی فرایند، شناسایی شاخصهای کلیدی عملکرد، مستندسازی انواع بهروشهای صنعت، مستندسازی رویهها و دستورالعملهای استاندارد و رونمایی از نتایچ آن در کنفرانس از جمله درخصوص فرایندهای کلیدی زیر:
فرایند تامین
فرایند بازاریابی
فرایند فروش
فرایند انبار و توزیع
فرایند منابع انسانی
فرایند مالی
نرمافزارهای پیشرفته سازمانی در صنعت پخش
نرمافزارهای تخصصی صنعت پخش
برنامهریزی منابع سازمان (ERP)
مدیریت زنجیره تامین (SCM)
مدیریت روابط مشتریان (CRM)
مدیریت دانش و تحلیلگرها (KMS)
هوش کسبوکار (BI)
سیستمهای مدیریت فرایند کسبوکار (BPMS)
انواع نرمافزارهای تخصصی برای محیط تبلت و موبایل
توجهات خاص
معرفی چارچوب طبقهبندی فرایندی APQC در صنعت پخش
معرفی نتایج پژوهشهای صورت گرفته و استاندارد شده درخصوص فرایندهای اصلی صنعت پخش
انتشار برخی از آمارهای مهم صنعت پخش
رونمایی از بانک اطلاعاتی کلیه فعالین صنعت پخش
رونمایی از بانک اطلاعاتی استاندارد شده مشتریان صنعت پخش
طبق این تحقیق، دلیل بیشترین موفقیتهای بهدستآمده در کسبوکارها در این بوده که “مدیران ارشد از ابتدا، مدیریت فرایندی را در دستور کار قرار داده و با توجه به نتایج مثبت آن، به اهمیتش بهعنوان روشی برای بهبود بهرهوری پی بردهاند”.
سازمان مدیریت و برنامهریزی دولت تدبیر و امید نیز طی بخشنامهای در اسفندماه سال 1393 از همه دستگاههای دولتی، در سراسر کشور خواستهاند که فرایندهای کاری خود را بازبینی، استانداردسازی و مستندسازی نمایند تا با تکیهبر مدیریت مبتنی بر فرایند، بتوانند نسبت به افزایش اثربخشی و کارایی سازمانهای دولتی اقدام نمایند.
البته بحث تفکر سیستمی و شناسایی و تدوین فرایندها، از سال 2000 میلادی با مطرحشدن نظامهای کیفیت، در سطح ملی نیز در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر بسیاری از سازمانها برای فعالیتهایی همانند اخذ گواهینامههای ایزو و غیره، نسبت به شناسایی و مستندسازی فرایندها و احیاناً ارزیابی و مدیریت آنها اقدام نمودهاند.
در بیشتر این سازمانها، فرآيندها طراحي و تدوین گرديده اند لیکن هنوز با استقرار و اجرا فاصله دارند. لذا بهجرأت میتوان گفت که تاکنون تغییری اساسی در سبک مدیریتی کسبوکارهای کشور عزیزمان ایران رخ نداده و هنوز اکثر کسبوکارها به سمتوسوی “مدیریت مبتنی بر فرایند” سوق پیدا نکردهاند.
این در حالی است که در پی رخدادهای پساتحریم و ورود شرکتهای معتبر بینالمللی به بازارهای داخلی و احتمال الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی، ضرورت بازمهندسی سبک مدیریتی سازمانهای ایرانی، از جمله پیاده سازی مدیریت مبتنی بر فرایند و آماده شدن آنها برای حضور در عرصههای رقابت جهانی، هرروزه بهطور جدیتری مطرح میگردد.
در این راستا و با توجه به اینکه برگزاری کنفرانسهای علمی و مدیریتی، فرصت مغتنمی را برای گردهمآوردن اندیشمندان، خبرگان، صاحبنظران و مدیران اجرایی مهیا میسازد تا با ارائه و معرفی آخرین پژوهشها و تجربیات بهدستآمده و از طریق تبادل دانش، و با به اشتراک گذاشتن اطلاعات علمی و نتایج پژوهشهای علمی و کاربردی، اقدامات مؤثری را به انجام رسانند، لذا انجمن مدیریت اجرایی ایران، در چارچوب مسئولیتهای علمی و اجتماعی خود، بر آن شده تا با برگزاری “اولین کنفرانس مدیریت مبتنی بر فرایند در صنعت پخش (با نگاهی به نرمافزارهای پیشرفته سازمانی)”، بستر مناسبی را برای تبادل اندیشهها و تجارب فعالان این صنعت مهیا سازد.
امید است که با حمایت اساتید، پژوهشگران، مدیران و کارشناسان دانشی خصوصاً مدیران و کارشناسان صنعت پخش، و ارائه سخنرانیهای علمی و کاربردی از یک طرف و برگزاری انواع پنلهای تخصصی در حوزه های منتخب و خصوصاً با انتشار نتایج بدست آمده از انواع پژوهشهای کاربردی پیشبینیشده از طرف دیگر، برگزاری این کنفرانس بتواند به برخی دغدغهها و چالشهای مدیران موفق صنعت پخش کشور که میخواهند با توانمندسازی کسبوکار خود، باکیفیت و قدرت بالاتری در عرصههای رقابت جهانی کسبوکار وارد شوند، کمک شایانی بنماید.

مسئول یا دبیر همایش: سعید امامی - کوروش حمیدی
امکان ارسال مقاله: بله