دومین کنفرانس تخصصی سازمانهای دانش بنیان و استراتژی های دانش

دسته: دسته‌بندی نشده
دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰

[کنفرانس،همایش، سمینار]
تهران - سالن همایش های هتل المپیک
برگزارکننده: مدیران ارشد دانش

تاریخ شروع: دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - تاریخ پایان: دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰

تلفن تماس با دبیرخانه: 2-22874490-021
نمابر: 22874489-021
آدرس وب سایت:
آدرس ایمیل: info@cko.ir

• مدیریت دانش و استراتژیهای دانش

• دانش های استراتژیک و استراتژیهای دانش

• مدیریت استراتژیهای دانش سازمانی

• مدلها و الگوهای تدوین و پیاده سازی استراتژیهای دانش

• دانش آفرینی و مدیریت استراتژیک دانش

• مدیریت استراتژیک دانش و سازمانهای دانش بنیان

• مدیریت فرایندهای استراتژیک دانش

• استراتژیهای دانش و خلق ارزشهای پایدار

• سرمایه‌های دانشی و استراتژیهای دانش

• آینده نگاری و سناریوسازی استراتژیهای دانش در سازمانهای دانش بنیان

• دستاوردهای مدیریت استراتژیک دانش در سازمانهای ایرانی

• چالشها و فرصتهای پیاده سازی استراتژیهای دانش در سازمانهای ایرانی



همزمان با رشد سازمانهای دانش بنیان و اولویتهای وجود چنین سازمانهایی به
منظور توسعه، امروزه تدوين فرايندهاي مرتبط به استراتژي هاي دانشي در
سازمان ها از ديدگاه مديريت استراتژيك براي بنگاه هاي كسب و كار دولتي و
غير دولتي از اهميت ويژه اي برخوردار شده است. اين اقدام حساس كه در حوزه
مديريت دانش قرار دارد و از ويژگي هاي كارشناسانه و تخصصي بهره مي گيرد
قادر است كه استراتژي هاي مناسب دانش را به نحو مطلوب تدوين و ارائه نمايد.
حصول نتيجه از اين اقدام و تدوين استراتژي هاي دانش در سازمان، اجراي
مديريت دانش را به عنوان يك برنامه استراتژيك تسهيل و سازمان دانش بنیان را
قادر مي سازد تا به صورت کارا و اثربخش به سمت تحقق اهداف پیش رود.  
به عقيده صاحبنظران حوزه مديريت دانش، بسياري از ابتكارات ارائه شده براي
اجراي مديريت دانش در سازمانها با شكست مواجه مي شوند چرا كه انها با
استراتژي هاي كلان سازمان هماهنگ و تنظيم شده نيستند و به همين دليل اقبال
كمي براي موفقيت دارند. بر این اساس استراتژی دانش می تواند حلقه ارتباطی
بین استراتژیهای کلان و اصلی سازمان و اقدامات مربوط به مدیریت دانش
سازمانی باشد. استراتژی دانش به این معنی است که برای سازمان، کدام یک از
حوزه های دانش دارای اهمیت و اولویت بالاتری هستند، با وضعیت مطلوب در آن
ها چه فاصله ای دارد و برای رسیدن به وضعیت مطلوب در آن ها بایستی چگونه
عمل کند.


استراتژی دانش بر توسعه منابع دانشی برای پشتیبانی از استراتژی کسب و کار
تمرکز می کند و به عقیده زک کارکردهای زیر را بر عهده دارد:


1. ایجاد ارتباط بین استراتژیهای کلان سازمان و فعالیتهای مربوط به مدیریت دانش


2. ایجاد ارتباط بین استراتژیهای رقابتی سازمان، قابلیتها و منابع دانشی آن سازمان


3. فراهم آوردن مبنایی برای تبدیل دانش به یک منبع مزیت رقابتی پایدار برای سازمان

در این میان، مديران ارشد دانش (CKO) كه امروزه نقش موثري در ترويج، تبليغ و
تدوين برنامه هاي مديريت دانش دارند بايستي تا حد امكان خود را با برنامه
هاي استراتژيك سازمان هماهنگ و نزديك سازند. به عبارت روشن تر اين مديران
بايستي خود در تدوين استراتژي هاي سازمان نقش موثري ايفا نمايند.


برآنیم تا برای دومین سال متوالی، با دعوت از کلیه اساتید، متخصصین و
کارشناسان این حوزه، نسبت به تبادل جدیدترین مطالب و دستاوردهای علمی
موضوع، اقدام شایسته ای به عمل آوریم. 



مسئول یا دبیر همایش: پروفسور سید مهدی الوانی
امکان ارسال مقاله: بله
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 629
برچسب ها: