سومین کنفرانس بین المللی مدیریت سرمایه فکری

دسته: دسته‌بندی نشده
چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰

[کنفرانس،همایش، سمینار]
زنجان - پارک علم و فناوری
برگزارکننده:

تاریخ شروع: چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - تاریخ پایان: پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۰

تلفن تماس با دبیرخانه: 4155001-0241
نمابر: 4155005-0241
آدرس وب سایت:
آدرس ایمیل: info@iicm.ir

مفاهیم و چارچوب‌های سرمایه فکری

شناسایی، ارزیابی، سنجش و حسابداری سرمایه فکری

سرمایه فکری و حقوق

سرمایه فکری و جامعه

سرمایه فکری و اقتصاد

سرمایه فکری و مدیریت

سرمایه فکری و کارآفرینی

مفاهیم و چارچوب‌های سرمایه فکری:

سرمایه‌ انسانی؛

سرمایه ساختاری؛

سرمایه بازار ؛

سرمایه مشتری ؛

سرمایه علاقه داران؛

برند و علائم تجاری؛

سرمایه سازمانی؛

سرمایه فرآیندی؛

سرمایه نوآوری و نوپدید؛

سرمایه اجتماعی؛

سرمایه ارتباطاتی؛

سرمایه / دارائی دانشی و اطلاعاتی؛

مالکیت فکری؛

رویه های کسب و کار؛

پویایی سرمایه فکری؛

مزایا و محدودیت کاربرد نظریه سرمایه فکری؛

چیدمان راهبردی؛

نظام ملی نوآوری؛

شناسایی، ارزیابی، سنجش و حسابداری سرمایه فکری:

شناسایی دارائی‌های نامشهود؛

حسابداری سرمایه فکری و نامشهود؛

ارزش‌گذاری سرمایه فکری؛

سرمایه فکری و زنجیره ارزش؛

سنجش و ارزیابی سرمایه فکری؛

ارزیابی و سنجش دارایی‌های دانشی؛

ارزیابی و سنجش مالکیت فکری؛

سنجش برند؛

تحلیل اثر سرمایه فکری بر ارزش سهام؛

اظهارنامه‌ مالی و اظهارنامه سرمایه فکری؛

حسابداری سرمایه انسانی؛

تحلیل مدل‌ها‌، شاخص‌ها، سنجه‌ها و فاکتورهای سنجش سرمایه فکری؛

تحلیل مدل‌های سنجش مستقیم؛

تحلیل مدل‌های توصیفی سنجش؛

تحلیل مدل‌های سنجش مبتنی بر سرمایه بازار؛

تحلیل مدل‌های سنجش بازده دارایی؛

تحلیل مدل‌های سنجش کارت امتیازی؛

تحلیل مدل‌های سنجش تجسمی؛

تحلیل مدل‌های سنجش تجویزی؛

تحلیل مدل‌های سنجش دارایی‌های دانشی؛

روش‌های تنظیم ترازنامه، اظهارنامه و گزارش سرمایه فکری و نامشهود؛

سرمایه فکری و حقوق:

حقوق مالکیت فکری؛

بنیان حقوقی برند ها و علائم تجاری؛

تفاهم نامه ها و قرارداد ها؛

حق اختراع، ایده ، امتیازات انحصاری؛

قواعد همکاری بین سازمانی؛

مقررات زدایی؛

سرمایه فکری و جامعه:

سرمایه فکری و هویت؛

یادگیری تجربی؛

یادگیری مشارکتی؛

چارچوب‌های فنی اجتماعی؛

مدیریت اخلاق و فرهنگ؛

جامعه‌ی دانشی؛

نگاشت، تجزیه و تحلیل و شناخت‌شناسی شبکه اجتماعی؛

سرمایه فکری ‌و فرهنگ‌های قومی و ملی؛

سرمایه فکری و سیاست‌های ملی نوپردازی؛

سرمایه فکری و اقتصاد:

احصای سرمایه فکری ملی، منطقه‌ای و شهری؛

خصوصی‌سازی، آزادسازی و انحصار‌زدایی؛

سرمایه فکری و بازار سهام؛

اقتصاد دانشی؛

سرمایه فکری فرامرزی؛

سرمایه فکری و اقتصاد جهانی؛

مدیریت مالی و سرمایه فکری؛

سرمایه فکری و مدیریت:

منابع و دارایی‌های نامشهود؛

مدیریت برند؛

ارتباطات سازمانی و میان سازمانی؛

معماری سامانه‌ مدیریت سرمایه فکری؛

رهیافت‌های جدید در مدیریت دانش؛

مدیریت فنآوری؛

دانش مشتری؛

سازمان‌های یادگیرنده ؛

سازوکارهای اشتراک و خلق دانش؛

مدیریت سرمایه انسانی؛

مدیریت نوآوری و مالکیت فکری؛

مدیریت همکاری‌های بین سازمانی؛

مهارت‌های مدیر، رهبر و مرشد در اداره دانش سازمانی؛

مدیریت دانش میان فرهنگی؛

سرمایه فکری و کارآفرینی:

احصای سرمایه فکری دانشگاه‌ها مراکز تحقیقاتی، تولیدی، بهداشتی،ورزشی، فرهنگی، هنری و… ؛

سرمایه فکری و ارزش‌ آفرینی ؛

فلسفه کسب و کار با رهیافت‌های سرمایه فکری؛

مطالعات موردی سرمایه فکری و مدیریت دانش؛

سرمایه فکری و فضای مجازی؛




کنفرانس بین‌المللی مدیریت سرمایه فکری کوششی علمی در جهت شناسایی و تثبیت سرمایه فکری در منطقه ماست. به نظر می‌رسد بخش عظیمی از سرمایه فکری این حوزه پر اهمیت به علت عدم شناسایی، عدم ارزیابی و یا عدم احصا و در اثر فقر ارتباطاتی، عدم توجه به ثبت آثار، تحریم‌ها، مهاجرت نخبگان، بهره‌برداری ناقص از علم، شاخص پایین دستیابی فنآوری، روابط خصمانه، عدم همبستگی ملی-منطقه ای، تاخیر در جهانی‌شدن و عوامل مشابه مورد بهره برداری قرار نمی‌گیرد.
کنفرانس بین المللی مدیریت سرمایه فکری با هدف ژرف اندیشی و مطالعه سرمایه فکری برای ارائه به سیاست‌گذاران، دانشگاهیان، و مدیران بنگاه‌های اقتصادی دولتی و خصوصی به موضوع سرمایه فکری، معرفی بنیان‌های علمی و معرفتی این حوزه و توسعه دانش و توانایی رهبران سازمان‌ها، مدیران علم و فنآوری، اصحاب اقتصاد، محققان رشته‌های علمی، کارآفرینان، مدیران مالی، متخصصان حسابداری و سایر افراد مرتبط با موضوع جهت شناسایی، ارزیابی، سنجش و حسابداری و به‌طور کلی مدیریت سرمایه فکری موجود و قابل توسعه در موسسات مختلف است.
بررسی تجارب موجود، ایجاد هم‌افزایی و انتقال دانش علاقه داران رشته، انتقال تجربه از خارج و هم‌فکری جهت توسعه و نگاه‌داشت سرمایه فکری و مولفه های موثر آن بخشی از اهداف برگزاری این کنفرانس است. کنفرانس در پی آن‌است که با گسترش گفتمان سرمایه فکری در میان اصحاب رشته‌های گوناگون علمی به ترویج فرهنگ شناسایی و احصای سرمایه فکری کمک کند.
مخاطبان این کنفرانس کارآفرینان، حقوقدانان، صاحبان ایده و اختراع، اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی مدیریت، حسابداری، اقتصاد، حقوق، جامعه‌شناسی، ارتباطات، مدیران موسسات علمی و پژوهشی و فنآوری و بنگاه‌های اقتصادی مبتنی بردانش و فناوری است. کمیته علمی کنفرانس در راستای اهداف آن تاکید بسیار زیادی برگسترش فرهنگ احصای سرمایه فکری داشته و دراین راستا حضور مدیران مالی ، متخصصان بورس و دیگر کنشگران عرصه های سرمایه ی فکری را ارج می نهد.



مسئول یا دبیر همایش: دکتر جلیل خاوندکار
امکان ارسال مقاله: بله
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 1091
برچسب ها: