نخستین هفته چاپ دانشگاه هنر

دسته: دسته‌بندی نشده
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴
printing week of art University of tehran
[کنفرانس،همایش، سمینار]
تهران - دانشگاه هنر
برگزارکننده: انجمن علمی دانشجویی چاپ دانشگاه هنر

تاریخ شروع: شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - تاریخ پایان: شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴

تلفن تماس با دبیرخانه: 66482734 - 66408955
نمابر:
آدرس وب سایت:
آدرس ایمیل: info@printsummit.ir

چاپ سبز -چاپ بهداشتی -Preflighting-مارکتینگ چاپ-حفاظت برند-چاپ دیجیتال-سمینار معرفی تکنولوژی های صنعت چاپ



هفته چاپ دانشگاه هنر

انجمن علمی رشته چاپ دانشگاه هنر قصد دارد تا در هفته اول خرداد ماه سال 1394 اقدام به برگزاری مجموعه ای از ورکشاپ ها و سمینارهای تخصصی در زمینه چاپ نماید. این ورکشاپ ها و سمینارها که با حضور اساتید و همچنین برندهای معتبر صنعت چاپ برگزار میشوند با هدف ایجاد تعامل بیشتر بین صنعت و فضای آکادمیک ترتیب داده شده اند همچنین از مهم ترین رویکرد های اولین دوره هفته چاپ دانشگاه هنر ترقیب و تشویق صنعت چاپ برای حرکت به سویی است که در نهایت شاهد صنعت چاپی دوستدار و حافظ محیط زیست در کشور عزیزمان ایران باشیم. به همین منظور نخستین دوره هفته چاپ دانشگاه هنر کار خود را با شعار چاپ را سبز کنیم آغاز می کند. بخش های مختلف نخستین هفته چاپ دانشگاه هنر به شرح زیر است:

کارگاه های آموزشی:

Preflighting-1

Preflighting به معنی کنترل نهایی برای شروع پرواز است. این اصطلاح به معنی کنترل نهایی یک آرت ورک برای شروع فرآیند چاپ است اما همیشه نحوه استاندارد سازی آرت ورک به عنوان اصلی ترین دغدغه های طراحان گرافیک، لیتوگرافی ها و چاپخانه داران بوده است. این کارگاه طی دو جلسه برگزار می شود و به نحوه آماده سازی یک آرت ورک استاندارد از دیدگاه شرکت ادوبی برای انواع چاپ ها می پردازد.

2 -مارکتینگ چاپ

در بازار آشفته امروز صنعت چاپ یکی از دغدغه های مهم چاپخانه داران و سرمایه گذاران این صنعت رسیدن به راه حل هایی برای کاهش هزینه های جاری و سود دهی بیشتر است.
آنچه در رابطه با این موضوع مورد توجه قرار می گیرد این نکته است که در بازار امروز راه حل های سنتی در زمینه مارکتینگ و اقتصاد واحدهای چاپی دیگر جوابگوی فعالین این صنعت نیست. در این کارگاه آموزشی قصد داریم به معرفی تکنیک های روز دنیا در زمینه بازریابی و مارکتینگ چاپ و همچنین ارائه راهکارهای رسیدن به سودهی بیشتر بپردازیم

-3 حفاظت برند

می توان گفت که همیشه جلوگیری از کپی برداری و جعل برندها و محصولات در حوزه های مختلف از دغدغه های صاحبان برندها بوده است و تلاش های گوناگونی در این زمینه صورت گرفته است.
در این ورکشاپ به چگونگی حفاظت از برند و جلوگیری از کپی برداری محصولات تولیدی می پردازیم.

-4 کلین روم(
چاپ بهداشتی )

بخش عمده ای از مشتریان صنعت چاپ را تولید کننندگان محصولات غذایی تشکیل می دهند که همواره برای آنها بهداشتی بودن سفارشات چاپی به دلیل تماس مستقیم با مواد غذایی حائز اهمیت بوده است اما چگونه میتوان محصولات چاپی بهداشتی به مشتریان ارائه نمود؟
در این ورکشاپ به روش های ایجاد یک جریان کار )ورک فلو( بهداشتی در چاپخانه ها می پردازیم.

-5 چاپ دیجیتال

امروزه در جهان چاپ دیجیتال به سرعت در حال رشد است. در سال های اخیر این رشد به میزانی افزایش یافته که سهم قابل توجهی از بازار چاپ و نشر، بسته بندی و … را به خود اختصاص داده است. متاسفانه در بازار امروز ایران چاپ دیجیتال علی رغم موفقیت های خیره کننده خود در بازارهای جهانی مورد بی توجهی قرار گرفته است. این مسئله فرصت خوبی را برای سرمایه گذاران این صنعت فراهم کرده است تا با گرایش به سوی این تکنولوژی جدید به سود دهی مناسب و قابل توجهی برسند.
در این ورکشاپ قصد داریم تا به فرآیند تکامل چاپ دیجیتال و انواع آن و همچنین تشریح فرصتها و فضاهای مناسب و موجود برای ورود و قدرتنمایی چاپ دیجیتال در بازار ایران بپردازیم.


بازیافت(
چاپ سبز)

با گسترش روزافزون صنایع در جهان و تولید آلاینده هایی با حجم بالا سازمان ها به فکر ارائه راهکارهایی برای کاهش تولید این
آلاینده ها و بازیافت آنها افتادند که علاوه بر منافع زیست محیطی، منافع اقتصادی قابل توجهی هم برای این سازمان ها به ارمغانآورد. لازم به ذکر است که مبحث بازیافت مواد مازاد و دور ریز چاپخانه ها ) کاغذ، مرکب و جوهر، حلال ها و …( تنها بخشی از سلسله مباحث چاپ سبز محسوب میشود.
در این کارگاه قصد داریم به بررسی راهکارهایی که کشورهای پیشرو در این زمینه به آن رسیده اند و همچنین بررسی شرایط اجرای این راهکارها در کشور بپردازیم.

سمینار معرفی تکنولوژی های صنعت چاپ

در بخش سمینارهای هفته چاپ به نو آوری ها و تکنولوژی های نوین صنعت چاپ در زمینه های چاپ افست، فلکسو، دیجیتال و… پرداخته می شود. در این سمینار که طی دو جلسه 1.5 الی 2 ساعته برگزار می شود شرکت ها و برندهای معتبر در زمینه صنعت چاپ به معرفی دستاوردها و محصولات جدید خود می پردازند. همچنین این سمینار موقعیت ویژه ای است برای فعالین و سرمایگذاران صنعت چاپ تا به شناختی مساعد از فرصت ها و فضاهای سرمایه گذاری در این صنعت برسند.




مسئول یا دبیر همایش: آقای سهیل چراغچی
امکان ارسال مقاله: بله
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 812
برچسب ها: