نخستین همایش ملی توانمندسازی فردی – اجتماعی افراد با نیازهای ویژه

دسته: دسته‌بندی نشده
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳
1St National Conference on Individual-Social Empowerment People with Special Needs
[کنفرانس،همایش، سمینار]
سایر - دانشگاه آزاد اسلامی واحد قاينات
برگزارکننده: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قاینات

تاریخ شروع: چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - تاریخ پایان: پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳

تلفن تماس با دبیرخانه: 05625262155
نمابر: 05625262155
آدرس وب سایت:
آدرس ایمیل: Info@iauq.ir

انواع اختلالات

میزان شیوع و شیوه های نوین در پیش­گیری یا سنجش و شناسایی انواع اختلالات شامل:

اختلالات یادگیری (تحولی و تحصیلی)

اختلالات فراگیر تحولی(اوتیسم، آسپرگر، رت، از هم پاشیدگی دوران کودکی)

اختلالات رفتاری(نافرمانی مقابله ایریا، اختلال سلوک، ADHD )

نقایص حسی( نابینایی، ناشنوایی، چند معلولیتی، نقائص جسمی- حرکتی)

کودکان و نوجوانان آسیب دیده اجتماعی(بی سرپرست، بدسرپرست، مهاجرین و کودکان کار)

آسیب شناسی

آسیب شناسی روانی– اجتماعی، بهداشت روانی و بهزیستی روان شناختی افراد با نیازهای ویژه.

حقوق

حقوق فردی و اجتماعی افراد با نیازهای ویژه.

توانمندسازی

توانمندسازی جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی،محیطی، آموزشی و شغلی افراد با نیازهای ویژه.

آموزش مهارت­های زندگی، ارتباطی و سازگاری افراد با نیازهای ویژه.

جهت گیری­ها، برنامه­ها و فن آوری­های نوین آموزشی و پرورشی افراد با نیازهای ویژه.

خانواده

توانمندسازی خانواده های دارای افراد با نیازهای ویژه.

نقش و عملکرد خانواده در توانمندسازی افراد با نیازهای ویژه.

چارچوب­های مبتنی بر مداخلات خانواده.

مراکز علمی-آموزشی

نقش و عملکرد سازمان ها و ارگان های وابسته به آموزش و پرورش استثنایی در توانمند سازی آموزشی افراد با نیاز های ویژه .

مشکلات، موانع و شیوه های تسریع برنامه های عادی سازی در ایران.

نقش سازمان نظام روان شناسی در توانمند سازی روانی – اجتماعی افراد با نیازهای ویژه و افزایش قابلیت­های شخصیتی و عملکردی آنان و خانواده های آنان، از طریق ارائه خدمات روان­شناختی و آموزشی مستقیم و هم­چنین گسترش مراکز تخصصی.

نقش دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در توانمندسازی روانی- اجتماعی افراد با نیازهای ویژه.

نهادهای اجتماعی

نقش جامعه و سایر نهادهای اجتماعی در توانمندسازی افراد با نیازهای ویژه شامل:

نقش و عملکرد سازمان بهزیستی و سایر ارگان های مسئول و وابسته در توانمند سازی رفاهی، جسمانی، روان­شناختی، اجتماعی و شغلی، از طریق آموزش و ارائه خدمات توان­بخشی و امکانات به افراد با نیازهای ویژه و خانواده های آنان.

نقش و عملکرد شهرداری ها در توانمندسازی محیطی افراد ….از طریق مناسب سازی شهری.

نقش و عملکرد رسانه­( تصویری و نوشتاری) و هنر در توانمند سازی فردی و اجتماعی افراد با نیازهای ویژه.

نقش و عملکرد هلال احمر و سمن ها در توانمندسازی افراد با نیازهای ویژه از طریق ایجاد امکانات پژوهشی –آموزشی– رفاهی و …



 ایجاد فضای مناسب علمی برای اساتید و متخصصین بین رشته ای (روان­شناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی، علوم توان­بخشی، علوم فنی – مهندسی و…) به منظور تبادل یافته های جدید بنیادی و کاربردی در ارتباط با توان افزایی و توانمندسازی افراد با نیازهای ویژه و خانواده های آنان.ایجاد فضای مناسب علمی و کاربردی به منظور حضور وگزارش مسئولین سازمان­های دولتی و غیر دولتی جمهوری اسلامی ایران اعم از مراکز آموزشی و پرورشی (وزارت آموزش و پرورش، و هم­چنین وزارت ورزش و جوانان)، سازمان بهزیستی، شهرداری ها، سازمان نظام روان­شناسی و سمن­ها (سازمان های مردم نهاد علمی و حمایتی از قبیل انجمن حمایت از معلولین )از برنامه ها و فعالیت های مرتبط با توان افزایی و توانمند سازی افراد با نیازهای ویژه و خانواده های آنان.تعیین جایگاه کنونی افراد با نیاز های ویژه در عرصه های فردی –­ خانوادگی– اجتماعی– فرهنگی– شغلی و…تعیین نقش فعالیت های علمی – پژوهشی و هم­چنین نقش حمایتی سازمان ها و ارگان های بند” ب”در توان افزایی وتوانمند سازی افراد با نیاز های ویژه، از طریق انجام فعالیت های پژوهشی( بررسی و آزمون و به کار گیری شیوه های موثر پزشکی، روان­پزشکی و روان­شناختی، توان­بخشی، فنی و مهندسی و …،) جهت پیشگیری های سطح اول و دوم و سوم و هم­چنین کاهش محدودیت و یا ناتوانایی های این افراد.ايجاد فضاي مناسب جهت انتقال تجربيات متخصصان و پژ‍وهشگران مرتبط با مسائل افراد با نيازهاي ويژه به مشاوران، روان شناسان، مربيان و كارشناسان سازمان­ها از طريق برگزاري كارگاه­هاي تخصصي 


مسئول یا دبیر همایش: جناب آقای دكتر مجيد پاكدامن
امکان ارسال مقاله: بله
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 642
برچسب ها: