همایش آسیب شناسی نظام آموزشی کشور

دسته: علوم اجتماعی و انسانی
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
The Pathology Conference of Iran's Educational System
[کنفرانس،همایش، سمینار]
تبریز - موسسه پردیس ایرانیان
برگزارکننده: موسسه پردیس ایرانیان

تاریخ شروع: سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - تاریخ پایان: جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶

تلفن تماس با دبیرخانه: 4 - 0002 3659 041
نمابر: 4 - 0002 3659 041
آدرس وب سایت: conf.unpardis.com
آدرس ایمیل: info@unpardis.com

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویدادهای علمی کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویدادهای علمی کشور؛نظام آموزشی مبدا توسعه کلان کشور است . برای توسعه باید از آموزش شروع کرد و این خود نیازمند آن است که ما نظام آموزشی توسعه یافته داشته باشیم . هم مساله آموزش نشان می دهد که بدون یک نظام آموزشی توسعه یافته، نمی توان به توسعه یافتگی نایل شد ، و هم بدون تربیت نسل آینده که هم توسعه یافته باشند و هم قطار توسعه را بر دوش ریل توانمندی های خود حمل کنند ، دستیابی به توسعه میسر نمی شود . توسعه درون زا با اتکا بر توان داخلی و ظرفیت های درون سیستمی و با اتکای بر منابع مادی و معنوی و با رسیدن به مدلی بومی می تواند هم قابلیت اجرا داشته باشد و هم تداوم پیدا کند

از این رو نتایج پژوهش های مختلف که حاصل بررسی های تطبیقی بهروری نیروی انسانی در تولید ناخالص ملی در سطح پایین نسبت به سایر کشورها قرار دارد که این نشانگر ناکارآمدی آموزش و تاثیر آن در ایجاد ارزش افزوده و ثروت کشور می باشد از اینرو حیات و بقای هر نظام علمی در گرو تربیت صحیح نیروی انسانی متخصص و کارآمد که بتواند ضامن بقای نظام آموزشی کشور در عرصه بین المللی ، ملی بوده و توسعه پایدار را محقق سازند . لذا با توجه به وقوع پدیده جهانی شدن و تاثیر آن بر آموزش ، اقتصاد ، سیاست و نظام حاکم بر افراد جامعه ، همایشی تحت عنوان آسیب شناسی نظام آموزشی کشور با محوریت های ذیل درصدد برآورد چنین اهدافی است .که در تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۳۹۶ در تهران برگزار می گردد . علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال مقاله لطفا به سایت این رویداد مراجعه نمایند .

موضوعات کنفرانس

۱.نقش آموزش در توانمند سازی جامعه
۲.تکنولوژی، جایگاه و کاربرد آن در نظام آموزشی
۳.نقش مدیریت، آموزش و بهسازی منابع انسانی در نظام آموزشی
۴.توسعه و ترویج علوم در نظام آموزشی
۵.نقش اسناد بالادستی، مدل ها، الگوها و نظریه ها در نظام آموزشی
۶.نقش تمرکز گرایی و تمرکز زدایی در نظام آموزشی
۷.کاربرد روانشناختی در آموزش
۸.اخلاق و جایگاه آن در نظام آموزشی
۹.تحول و نوآوری در آموزش پزشکی، علوم پایه و علوم انسانی
۱۰.نقش طراحی و سنجش در نظام آموزشی
۱۱.آموزش مجازی و جایگاه آن در نظام آموزشی
۱۲.جایگاه آموزش در ارتقاء سلامت
۱۳.آموزش هنر در نظام آموزشی کشور
۱۴.آموزش تعالیم دینی و قرآن و نقش آن در سلامت جامعه
۱۵.نقش امکانات و تجهیزات در فرآیند یاددهی و یادگیری
۱۶.تربیت بدنی و جایگاه آن در نظام آموزشی
۱۷.نقش آسیب های اجتماعی در آموزش
۱۸.نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در بهره مندی نظام آموزشی
۱۹.پداگوژی نوین در عرصه آموزش
۲۰.حقوق شهروندی و جایگاه آن در نظام آموزش
۲۱.ارزشیابی و ارتقای کیفیت نظام آموزشی
۲۲.اقتصاد مقاومتی و نظام آموزشی
۲۳.آموزش عالی و اقتصاد دانش بنیان
۲۴.فرهنگ و نظام آموزشی
۲۵.روش های نوین آموزش در علوم پایه و علوم فنی و مهندسی
۲۶.مدیریت و جایگاه آن در نظام آموزشی کشور

 





مسئول یا دبیر همایش: دکتر فرخ قربانی نامور
امکان ارسال مقاله: بله
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 1910
برچسب ها: