همایش بزرگ سه دهه مدیریت جهادی در عرصه اقتصاد کشور

دسته: دسته‌بندی نشده
سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳

[کنفرانس،همایش، سمینار]
تهران - مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما
برگزارکننده: موسسه فرهنگی چند منظوره سمت روشن اشراق

تاریخ شروع: سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - تاریخ پایان: سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳

تلفن تماس با دبیرخانه: 88677951
نمابر: 88672763
آدرس وب سایت:
آدرس ایمیل: mj@jahaadi.com

– نقش عزم ملی در نهادینه کردن مدیریت جهادی

– توسعه و رشد تولید و فناوری در سایه مدیریت جهادی با تکیه بر توانمندیهای داخل کشور

– مدیریت جهادی، لازم و ملزوم اقتصاد مقاومتی

– شاخصه ها، ابعاد و مولفه های اساسی مدیریت جهادی به عنوان یک سبک درموقعیت حساس کنونی

– ویژگی ها، آزمون و خطاهای مدیران جهادی(آسیب شناسی مدیریت جهادی)

– اقتدار ملی در سایه مدیریت جهادی

– مبانی، رویکردها و رهیافت های سه دهه مکتب مدیریت جهادی



مقام معظم رهبري با نام گذاري مدبرانه سال۱۳۹۳ با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي، نقشه‌ي راهي را
پيش پا نهادند تا گذر از اين مرحله نیز همانند دوران 35 سال گذشته میسر شود
. اين نقشه راه، راهبرد حرکت ايران اسلامی است. نکته بسیار مهم در نقشه
راه سال ۹۳ تکیه بر اصل اقتصاد، فرهنگ با اراده ملی و مدیریت جهادی است که
خنثی کننده طراحی دشمنان برای استمرار گرفتار سازی کشور در فضای سیاسی و
انحراف جامعه و مسئولان از دغدغه های اصلی کشور یعنی حوزه های اقتصادی و
فرهنگی است. عزم ملي زماني در يک مسئله تجلي پيدا مي‌کند که مديريتی عالي
وجود داشته باشد و براي اينکه در عرصه ي اقتصاد و فرهنگ عزم ملي براي عبور
از وضعيت فعلي ایجاد شود، نيازبه مديريت جهادي است. نکته مهم در رهنمودهای
رهبر معظم انقلاب، تاکید بر دو اصل اراده ملی و مدیریت جهادی است. ایشان به
نوعی هم ملت و هم مسئولان را در تحقق راهبردهای فرهنگی و اقتصادی دخیل
دانسته اند، چنانکه از یک سو بیانگر لزوم استمرار و تقویت وحدت ملی در تحقق
اهداف فرهنگی و اقتصادی و از سوی دیگر تبیین کننده حساسیت های موجود در
عرصه های اقتصادی و فرهنگی و لزوم اراده همگانی برای مقابله با چالش های
پیش روی است.امروز در عرصه ي جهاد اقتصادي هستیم. طعم مديريت جهادي در
دوران دفاع مقدس هنوز از ذائقه ها نرفته است، در مديريت جهادي تفکر حاکم ،
يک تفکر کاملا الهي است. در حوزه‌ي اقتصاد، تنها زمانی می توان به سرعت
اقتصاد مقاومتي را با مولفه هاي مد نظر مقام معظم رهبري تحقق بخشيد که
مديريت جهادي باشد. مديريت جهادي نوعی مديريت مبتني بر نگاه آرمانگراي واقع
نگر است که در اين مديريت، مديران از انگيزه هاي الهي برخوردارند. خردگرا
هستند و حرکت شان مبتني بر عقلانيت و محاسبه‌گري است. پشتکاری عميق و روحيه
ای خستگي ناپذير دارند، ريسک پذيري در کارهايشان بالاست و اساسا بن‌بست
شکن اند و از کارهاي بزرگ نمي‌هراسند. اينها را مي‌توان در مجموع مهمترين
شاخصه‌ها و مولفه‌هاي مديريت جهادي دانست که اين سبک مديريت در دوران دفاع
مقدس، بارها تجربه شده است. مدیریت جهادی’ به معنای سخت کوشی و تلاش به
همراه ایمان، باور و اخلاص عمل در کنار تسلط بر علم و فناوری‌های نوین است
وتحقق شعار سال جديد وابسته به تحقق مدیریت جهادی است.در راستاي تبيين
ابعاد نامگذاري مدبرانه رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۳ با عنوان اقتصاد و فرهنگ
با عزم ملي و مديريت جهادي به عنوان نقشه راه سال جاری، مصادف با روز دهم
تیرماه، روز صنعت و معدن، همایش بزرگ سه دهه مدیریت جهادی در عرصه اقتصاد کشور درمرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما با محوریت سازمان بسیج مهندسین
تهران بزرگ و با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء، بنیاد تعاون سپاه، سپاه
محمد رسول ا…، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاونت مهندسی ستادکل سپاه،مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر سازمانها و نهادهای
کشورمان از ساعت ۱۸ الی ۲۲ با شکوه تمام در مرکز همایشهای بین المللی صدا و
سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود. در این مراسم، پروژه ها ومدیران
جهادی سی و پنج سال تلاش در عرصه های اقتصادی کشور معرفی می شوند و
سخنرانی افتتاحیه با فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

اهداف همایش
– شناخت و برنامه ریزی مدیریت جهادی مبتنی بر برنامه های تکلیف باور و تکلیف محور
– تاکید برضرورت الگو سازی مدیران جهادی شاخص کشور برای نسل چهارم انقلاب
– معرفی الگوهای ملی مدیریت جهادی در بستر سی سال انقلاب اسلامی(از دفاع مقدس تا کنون)
– تاکید بر قانون پذیری، برنامه محوری، تخصص مداری. دانش بنیانی و اخلاق مداری در مدیریت جهادی
– بررسی روشهای افزایش مشارکت مردم(مردم مداری)از طریق خود باوری و پویایی در مدیریت جهادی
– یادآوری ضرورت توجه به مولفه های مشارکت پذیری و اخلاقمداری در مدیریت جهادی
– یادآوری ضرورت رویکرد دانش محور و توجه به دانایی محوری و جایگاه پژوهش به عنوان نیاز اساسی تبلور مدیریت جهادی
– ارائه راهکارهای ملموس و انجام پذیردر توسعه کمی و کیفی مدیریت جهادی
– یادآوری ضرورت رجوع مجدد برای استفاده از تجارب موفق مدیریت جهادی درمقطع دفاع مقدس
– تاکید برشناسایی نیازهای ضروری و اساسی مردم در حوزه اقتصاد با پرهیز از هرگونه شعار زدگی و اتخاذ تصمیمات شتابزده
– تاکید برایجاد فضای کامل امنیت اقتصادی برای سرمایه گذاران در اقتصاد داخلی
– تاکید بر ضرورت شناسایی صحیح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در کشور با نگاه واقعگرایانه به رویدادهای جهانی از منظر اقتصاد
– تاکید بر تقدم اهداف اجتماعی بر اهداف فردی با رویکرد مدیریت جهادی



مسئول یا دبیر همایش:
امکان ارسال مقاله: بله
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 521
برچسب ها: