همایش مدیریت در بحران های حوزه عملیات کالا

دسته: کسب و کار و مدیریت
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

[کنفرانس،همایش، سمینار]
تهران -
برگزارکننده: آقای مهندس علیرضا قوامی

تاریخ شروع: شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - تاریخ پایان: یکشنبه ۰۱ شهریور ۱۳۹۴

تلفن تماس با دبیرخانه: 19 - 88310113
نمابر: 88301265
آدرس وب سایت:
آدرس ایمیل: admin@irtci.co.ir

بررسی تخصصی بحرانهای بخش تأمین:

بررسی چالشهای پیشرو در حوزه خرید و عوامل موثر در کاهش زمانهای تأمین کالا

استراتژیهای موثر در برنامه ریزی، مدیریت منابع خرید، کنترل عرضه کالا و خدمات (مهندسی خرید)

مدیریت بر اصلاح قوانین و مقررات خرید و اثرات آن در تصمیم گیریهای به موقع و استفاده از منابع به نفع سازمان.

بررسی تخصصی بحرانهای بخش انبار:

مروری بر اصول و استانداردها در عملیات انبارداری، مدیریت و کنترل موجودیها

سیاستهای سفارشگذاری، تعیین مقادیر اقتصادی و روشهای ساماندهی موجودیهای مازاد، کم گردش، راکد … در انبارها

بررسیها و تدوین برنامه ریزی های سالیانه و نظارتهای دوره ای، و نقش آن در بهینه سازی زمان تأمین کالا

کالاشناسی، روشهای شناسایی، ممیزی اقلام و ایجاد دانش فنی در انبارها (منابع اطلاعاتی، کاربرد اقلام، شرایط نگهداری …)

بازرسی تخصصی بحرانهای بخش توزیع و فروش:

استراتژیهای مناسب و تأثیر برنامه ریزی فروش و مهندسی بازار در ساختار توزیع و پخش بموقع محصولات

درک رفتار مشتری بعنوان یک عامل مهم در کاهش بحرانهای انباشت، ضایعات و اختلالات حاصله در عملیات کالا

بررسی تخصصی بحرانهای عملیاتی:

ایجاد جریانها و بانکهای اطلاعاتی و یکپارچه سازی آنها

نگرش کیفیت مداری و بازرسی در حوزه عملیات کالا (تأمین، انبارش، توزیع)

پیش بینی منابع مالی و تأمین بودجه در حوزه خرید و روشهای کنترل و مدیریت هزینه های موجودی کالا



به جرأت می توان گفت که یکی از دغدغه های مدیران و مسئولین سازمانها و
صنایع مختلف، دستیابی بر تأمین، انبارش و توزیع کالا به صورت موفق، اقتصادی
و مقرون به صرفه می باشد.
این زنجیره به قدری دارای ارزش است که می بایست با
نگرشی عملیاتی و سیستمی به آن توجه نمود؛ از طرفی هزینه های موجودی کالا
نقش عمده و ویژه ای را در بهینه سازی بهای تمام شده محصولات یک سازمان
دارد.
براین اساس طبق مطالعات به عمل آمده چالشهایی در این
زمینه به چشم می خورد که موجبات طولانی شدن مراحل و افزایش هزینه ها را در
این زنجیره فراهم ساخته است. به همین دلیل این همایش با تأکید بر اهدافی
همچون نگرش خرید موفق، مدیریت بر نیازسنجی متقاضیان کالا، نقش بانکهای
اطلاعات فنی و منابع خرید، استانداردسازی و بازرسی کیفیت اقلام، مفهوم
اقتصادی انبارداری ، جریانات توزیع کالا و توجه به نیاز مشتریان، بودجه و
تدابیر مالی و … قصد بر تحلیل بحرانهای حوزه عملیات کالا را دارد.



مسئول یا دبیر همایش: مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران
امکان ارسال مقاله: بله
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 821
برچسب ها: