چهارمین کنفرانس ملی خلاقیت شناسی ، تریز و نوآوری

دسته: دسته‌بندی نشده
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰

[کنفرانس،همایش، سمینار]
مشهد - دانشکده علوم پزشکی
برگزارکننده: پژوهشكده علوم خلاقيت شناسی و نوآوری

تاریخ شروع: چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - تاریخ پایان: پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۰

تلفن تماس با دبیرخانه: 03114441384
نمابر: 03114441384
آدرس وب سایت:
آدرس ایمیل: Edu.Creatology@gmail.com

۱- مبانی علمی وموضوعات پایه خلاقیت شناسی پرورشی وخلاقیت شناسی روانشناختی : ( Educational Creatology – Psychological Creatology )

۱-۱- مفاهیم و نظریه های نوین هوش – انواع هوش ها – هوش های چندگانه

– تخیل- تفکرخلاق – خلاقیت – انواع خلاقیت – خلاقیت شناختی – خلاقیت هیجانی

– انگیزش و خلاقیت – فراشناخت و خلاقیت – فراخلاقیت – خلاقیت سنجی

– استعداد – انواع استعدادها – استعدادهای چندگانه و…

– تفکرشناسی – تفکرنقادی- تفکرتحلیلی- تفکر سیستمی – تفکرفازی و…

– کاربردهای مفاهیم و نظریه ها در آموزش و یادگیری .

۱-۲- مفاهیم و ویژگی های :

– یادگیری خلاق – آموزش خلاق – تدریس خلاق

– برنامه درسی خلاق – معلم خلاق – کتاب درسی خلاق – کلاس خلاق

– برنامه آموزشی خلاق – مدیر خلاق – مدرسه خلاق – دانشگاه خلاق

۱-۳- خلاقیت شناسی روانشناختی یادگیری

– خلاقیت شناسی روانشناختی رشد

– خلاقیت شناسی روانشناختی شخصیت

۱-۴- خلاقیت شناسی برنامه ریزی درسی

– خلاقیت شناسی فناوری آموزشی

– خلاقیت شناسی برنامه ریزی آموزشی

۲- رویکرد ها و برنامه های آموزشی تفکر، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی :

– برنامه های آموزشی کلاسیک تفکر خلاق ( CCTP )( تورنس و …)

– برنامه های آموزش تخیل خلاق(Creative Imagination) و ( SCI )

– برنامه های آموزش تفکر انتقادی ( Critical Thinking )

– برنامه های آموزش تفکر فلسفی ( Philosophy For Children )

– برنامه های آموزش تریز(TRIZ):

– برنامه Tetris – برنامه OTSM-TRIZ و …

– برنامه های آموزش تفکرخلاق طبیعت محور( بیونیکی ) ( NBCT )

– برنامه های آموزش تفکرعلمی تخیلی ( ESF )

– برنامه های آموزش مغز کامل ((Whole Brain

– برنامه های آموزشی تفکر NJTKH ( TCTS )

– برنامه های آموزشی تفکر NJTGH ( TPTS )

– برنامه های آموزش تفکر دبونو ( کورت و … )

– برنامه های آموزش اختراع

– برنامه های آموزش کارآفرینی

– برنامه های آموزش مهارت های زندگی ( Life Skills )

– برنامه های پرورش انواع استعدادها

– برنامه های آموزش هنر ، تخیل و خلاقیت

– نقش بازی های فکری و علمی آموزشی

– نقش بازی های رایانه ای

– نقش وسایل کمک آموزشی

– سایر رویکردها ، برنامه ها و روش ها

۳- خلاقیت شناسی مدیریت آموزشی

– مدیریت خلاقیت و نوآوری در آموزش و پرورش

– مدیریت خلاقیت و نوآوری در آموزش عالی

– مدیریت خلاقیت و نوآوری در آموزش پزشکی

۴- خلاقیت شناسی، تریز و نوآوری در علوم پزشکی

۵-خلاقیت شناسی، تریز و نوآوری در آموزش های سازمانی

۶- موانع ، چالش ها و راهکارها .

– تجربیات و الگوهای کشورهای مختلف – مطالعات تطبیقی

۷- نقش آموزش های غیررسمی

– نقش خانواده – الگوهای فرزند پروری خلاق

– نقش رسانه ها ، جامعه و …

۸- سایر موضوعات خلاقیت شناسی پرورشی .




ارائه و بررسی جدیدترین رویکردها، راهبردها و روش های آموزش و یادگیری خلاق وپرورش مهارت های تفکر، خلاقیت ، حل مسئله و نوآوری در مراکز آموزشی .

ارائه نتایج مطالعات، پژوهش ها و اقدام پژوهی های اساتید ، معلمین و پژوهشگران و فرهنگ سازی و توسعه تعلیم و تربیت مبتنی بر پرورش تفکر وخلاقیت و نوآوری .


تبادل دانش و تجربیات اساتید،معلمین، مربیان و مدیران مراکز آموزشی درباره راهکارها، برنامه ها و روش های اجراشده برای آموزش خلاق و پرورش تفکروخلاقیت فراگیران .
تبیین حوزه علمی مطالعاتی خلاقیت شناسی پرورشی و معرفی موضوعات و زمینه های پژوهشی آن و برانگیختن انگیزش پژوهش های علمی مرتبط .


مسئول یا دبیر همایش:
امکان ارسال مقاله: بله
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 743
برچسب ها: