کنفرانس نوآوری محصول
دسته: دستهبندی نشده
شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰

[کنفرانس،همایش، سمینار]
تهران - مرکز همایش های بین المللی رایزن
برگزارکننده: کارسازان همایش ایرانیان
تاریخ شروع: شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - تاریخ پایان: شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
تلفن تماس با دبیرخانه: 88526250-021
نمابر: 88536251-021
آدرس وب سایت:
آدرس ایمیل: info@productinnovation.ir
• الزام استراتژیک به نوآوری محصول برای موفقیت در شرایط اقتصادی نامناسب
• تجاری سازی و فروش محصولات جدید یا جدیداً توسعه داده شده در بازار
• ایده یابی و شناسایی فرصت های جذاب تجاری در بازارهای متلاطم و رقابتی
• بازارسازی و ایجاد فرصت های تجاری بی بدیل در صنایع و بازارهای بالغ و غیرسودآور
• کاهش هزینه های غیر ضروری و نوآوری کم هزینه بر مبنای اصول نوآوری مبتنی بر ارزش
معرفي کنفرانس:
در شرایط اقتصادی نامناسب امروزی یکی از مهمترین مسائل پیش روی مدیران شرکتها، افزایش فروش و سودآوری از طریق فروش محصولات قبلی یا محصولات جدیداً توسعه داده شده است. این در حالی است که اهداف کاهش هزینه های غیرضروری، جزو یکی از مهمترین برنامه های مدیران هوشمند برای تطبیق بیشتر با شرایط جدید در فضای کسب و کار ایران می باشد.
با توجه به این دو موضوع اساسی یعنی افزایش سودآوری و کاهش هزینه ها، برخی از مدیران به فکر کاهش برنامه های نوآوری محصول و در نتیجه کاهش هزینه ها می افتند، در حالی که این موضوع استراتژیک می تواند رمز بقای شرکتها در شرایط سخت و رقابتی کسب و کار باشد. به عبارتی در شرایط اقتصادی فعلی یکی از مهمترین برنامه های شرکتها باید استفاده از روش های جدید و نوآورانه در ارائه محصولات متمایز به بازار، جهت جلب نظر و کسب مشتریان کلیدی باشد. در این شرایط تنها شرکتهایی می توانند بقای خود را تضمین کنند که از پشتوانه مشتریان وفادار برخوردار باشند و این امکان پذیر نیست مگر از طریق همراه شدن با نیازهای متغیر مشتریان و حتی فراتر رفتن از نیازهای آنها.
فرایند نوآوری محصول که در این کنفرانس موردنظر می باشد، نه تنها به ارائه محصولاتی جدید برای پیشرو بودن در بازار تاکید دارد بلکه مهمتر از آن، بر توسعه روش های مناسب برای تجاری سازی و فروش موفق محصولات فعلی و جدیداً توسعه داده شده تاکید دارد تا با انجام تغییراتی کوچک و ارائه محصولات توسعه داده شده در قالب برنامه جدید، موجبات سودآوری و برگشت بیشتر سرمایه گذاری های انجام شده را فراهم آورد. این موضوع بیان کننده برنامه ای تحت عنوان برنامه ریزی مجدد نوآوری یا نوآوری مجدد می باشد که با مرور کلیه برنامه های مرتبط با محصول توسعه داده شده به دنبال شناسایی بازار مناسب و تجاری سازی و فروش موفق آن در بازار می باشد.
یکی از دیدگاههای نادرستی که در مورد نوآوری محصول وجود دارد این است که نوآوری همواره با سرمایه گذاری های کلان همراه می باشد و لذا این موضوع مختص شرکتهای خیلی بزرگ و شرایط خوب اقتصادی می باشد. در حالی که موضوع نوآوری محصول مبتنی بر ارزش که در این کنفرانس مورد توجه خواهد بود بر بررسی کل فرایندهای مرتبط با ارائه کالاها و خدمات به مشتریان به منظور اطمینان از ارائه بالاترین ارزش به مشتریان تمرکز خواهد داشت. این نوآوری مبتنی بر ارزش، بیش از اینکه نیاز به سرمایه گذاری داشته باشد، بر تفکرات بنیادی به منظور تغییر پاردایم ها جهت ایجاد تغییرات ارزش محور در محصول و حذف کلیه اجزا و خدمات بدون ارزش افزوده تاکید دارد تا در نهایت مجموعه راهکار ارائه شده به مشتریان، بیشترین ارزش را در مقایسه با رقبا ارائه نماید.
کنفرانس نوآوری محصول به عنوان یک مرجع حرفه ای، بر ارائه بینش و دانش تخصصی به مدیران ارشد شرکتها برای بهره گیری از نوآوری محصول مبتنی بر ارزش تاکید دارد تا با ارائه ایده های ناب راهگشای مدیران کسب و کار در ایجاد و بهره گیری از فرصت های جذاب بازار و موفقیت در شرایط رقابتی امروزی گردد. قابل ذکر است که با توجه به شرایط اقتصادی صنایع، راهکارهای ارائه شده در این کنفرانس با توجه به موضوع کاهش هزینه ها و بالاخص افزایش سودآوری برای شرکتها با بهره گیری از اصول نوآوری ارزش متمرکز خواهد بود. در نهایت این کنفرانس به عنوان اولین مرجع تخصصی نوآوری محصول سعی دارد تا با شبکه سازی و ایجاد ارتباط هم افزا میان برترین متخصصان علمی و اجرایی حوزه نوآوری محصول در داخل و خارج کشور، فضایی را برای انتقال تجربیات موفق و دانش کاربردی به روز در این زمینه فراهم آورد.
با توجه به این دو موضوع اساسی یعنی افزایش سودآوری و کاهش هزینه ها، برخی از مدیران به فکر کاهش برنامه های نوآوری محصول و در نتیجه کاهش هزینه ها می افتند، در حالی که این موضوع استراتژیک می تواند رمز بقای شرکتها در شرایط سخت و رقابتی کسب و کار باشد. به عبارتی در شرایط اقتصادی فعلی یکی از مهمترین برنامه های شرکتها باید استفاده از روش های جدید و نوآورانه در ارائه محصولات متمایز به بازار، جهت جلب نظر و کسب مشتریان کلیدی باشد. در این شرایط تنها شرکتهایی می توانند بقای خود را تضمین کنند که از پشتوانه مشتریان وفادار برخوردار باشند و این امکان پذیر نیست مگر از طریق همراه شدن با نیازهای متغیر مشتریان و حتی فراتر رفتن از نیازهای آنها.
فرایند نوآوری محصول که در این کنفرانس موردنظر می باشد، نه تنها به ارائه محصولاتی جدید برای پیشرو بودن در بازار تاکید دارد بلکه مهمتر از آن، بر توسعه روش های مناسب برای تجاری سازی و فروش موفق محصولات فعلی و جدیداً توسعه داده شده تاکید دارد تا با انجام تغییراتی کوچک و ارائه محصولات توسعه داده شده در قالب برنامه جدید، موجبات سودآوری و برگشت بیشتر سرمایه گذاری های انجام شده را فراهم آورد. این موضوع بیان کننده برنامه ای تحت عنوان برنامه ریزی مجدد نوآوری یا نوآوری مجدد می باشد که با مرور کلیه برنامه های مرتبط با محصول توسعه داده شده به دنبال شناسایی بازار مناسب و تجاری سازی و فروش موفق آن در بازار می باشد.
یکی از دیدگاههای نادرستی که در مورد نوآوری محصول وجود دارد این است که نوآوری همواره با سرمایه گذاری های کلان همراه می باشد و لذا این موضوع مختص شرکتهای خیلی بزرگ و شرایط خوب اقتصادی می باشد. در حالی که موضوع نوآوری محصول مبتنی بر ارزش که در این کنفرانس مورد توجه خواهد بود بر بررسی کل فرایندهای مرتبط با ارائه کالاها و خدمات به مشتریان به منظور اطمینان از ارائه بالاترین ارزش به مشتریان تمرکز خواهد داشت. این نوآوری مبتنی بر ارزش، بیش از اینکه نیاز به سرمایه گذاری داشته باشد، بر تفکرات بنیادی به منظور تغییر پاردایم ها جهت ایجاد تغییرات ارزش محور در محصول و حذف کلیه اجزا و خدمات بدون ارزش افزوده تاکید دارد تا در نهایت مجموعه راهکار ارائه شده به مشتریان، بیشترین ارزش را در مقایسه با رقبا ارائه نماید.
کنفرانس نوآوری محصول به عنوان یک مرجع حرفه ای، بر ارائه بینش و دانش تخصصی به مدیران ارشد شرکتها برای بهره گیری از نوآوری محصول مبتنی بر ارزش تاکید دارد تا با ارائه ایده های ناب راهگشای مدیران کسب و کار در ایجاد و بهره گیری از فرصت های جذاب بازار و موفقیت در شرایط رقابتی امروزی گردد. قابل ذکر است که با توجه به شرایط اقتصادی صنایع، راهکارهای ارائه شده در این کنفرانس با توجه به موضوع کاهش هزینه ها و بالاخص افزایش سودآوری برای شرکتها با بهره گیری از اصول نوآوری ارزش متمرکز خواهد بود. در نهایت این کنفرانس به عنوان اولین مرجع تخصصی نوآوری محصول سعی دارد تا با شبکه سازی و ایجاد ارتباط هم افزا میان برترین متخصصان علمی و اجرایی حوزه نوآوری محصول در داخل و خارج کشور، فضایی را برای انتقال تجربیات موفق و دانش کاربردی به روز در این زمینه فراهم آورد.
مسئول یا دبیر همایش: جناب آقای شهاب یوسفی
امکان ارسال مقاله: بله
بازدید: 1155