مدیریت مالی پایه (برای مدیران اجرایی)

[دوره آموزشی]
تهران -
برگزارکننده:
تاریخ شروع: یکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - تاریخ پایان: یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳
تلفن تماس با دبیرخانه: 88865826
نمابر: 89787468
آدرس وب سایت:
آدرس ایمیل: info@seasontd.ir
– تعریف و مفاهیم اولیه مدیریت مالی
– حسابداری و ارتباط آن با مدیریت مالی
– تجزیه و تحلیل صورتهای مالی
– برنامه ریزی مالی و بودجه بندی
– ریاضیات مالی و کاربرد آن
– بودجه بندی سرمایه ای
– مدیریت سرمایه در گردش

هر
رویدادی که در یک بنگاه اقتصادی به وقوع می پیوند از جنبه تاثیر مالی ای
که در بنگاه می گذارد قابل بررسی می باشد. به عبارت دیگر هر رویدادی یا
رویدادی مالی است یا رویدادی غیر مالی. نگاه سطحی به این تعریف به ظاهر
ساده و پیش و پا افتاده، موجب گردیده است که بسیاری از مدیران حوزه های غیر
مالی سازمان ها، مانند مدیران منابع انسانی و بازاریابی؛ حوزه مدیریت مالی
را حوزه ای منفک از برنامه ریزی های عملیاتی و راهبردی حوزه تحت کنترل خود
بپندارند و بواسطه پیچیدگی های نسبی ریاضیات مالی و حسابداری (به عنوان
زبان مدیریت مالی) از هرگونه اصطکاک با تحلیل های مالی اجتناب ورزند. این
در حالیست که تدوین یک برنامه آموزشی سالانه یا طرح بازاریابی محصول جدید،
که در ظاهر هیچ ارتباطی به مدیریت مالی ندارد، بدون در نظر گرفتن عملکرد
مالی کسب و کار و تاثیرات آتی اجرای این برنامه ها بر وضعیت مالی شرکت
نتایج اثربخشی به همراه نخواهد داشت. به عبارت دیگر داشتن درک مناسبی از
تاثیرات مالی تصمیمات مدیران اجرایی (که به نوعی در قالی رویدادهای مالی
منعکس می گردند) توسط این گروه از مدیران سازمان ها به همراه امکان برقراری
ارتباطی روان و سلیس با مدیران مالی نه تنها بنگاه اقتصادی را از چالش های
دشواری دور نگاه می دارد بلکه هم افزایی دو چندانی را در طرحریزی و اجرای
برنامه های عملیاتی و راهبردی کسب و کار به همراه خواهد داشت.
مسئول یا دبیر همایش:
امکان ارسال مقاله: بله