کنفرانس بین المللی هوش تجاری ایران

دسته: کسب و کار و مدیریت
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵
First International Business Intelligence Conference - IRAN
[کنفرانس،همایش، سمینار]
تهران -
برگزارکننده: دبیرخانه کنفرانس هوش تجاری ایران آکادمی اندیش سیستم(آکادمی هوش تجاری ایران)

تاریخ شروع: پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - تاریخ پایان: پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵

تلفن تماس با دبیرخانه: 88980035
نمابر: 26070908
آدرس وب سایت:
آدرس ایمیل: info@bi-conference.ir

۱. مفاهیم و الزامات هوش تجاری

چیستی و چرایی هوش تجاری

اهمیت بهره گیری از هوش تجاری در سازمان های امروز در همسویی با دوران پساتحریم

مصورسازی داده ها در قالب داشبوردهای مدیریت و بررسی What

مصورسازی داده ها در قالب هوش تجاری و بررسی Why با بهره گیری از قابلیت تحلیل

داده کاوی و کاربردهای آن در هوش تجاری

ضرورت بهره گیری از هوش تجاری در تحلیل نقاط ضعف و قوت سازمان با هدف کاهش ریسک

هوشمندی مدیران و کارشناسان ارشد سازمان در شناسایی فرصت ها و تهدیدهای پیش رو با بهره گیری از هوش تجاری

تصمیم گیری مبتنی بر حقایق سازمان و محیط آن با استفاده از هوش تجاری

چابکی سازمان در اتخاذ تصمیمات اثربخش و کارآمد با بکارگیری هوش تجاری

چابکی در اقدامات عملی و پیشگیرانه در برابر آینده سازمان با بهره گیری از هوش تجاری

بهره گیری از کلان داده در همسویی با داده های درونی سازمان

تسهیم دانش در سازمان با بکارگیری هوش تجاری

۲. اهداف استراتژیک و مدیریت عملکرد در هوش تجاری

اهمیت تعیین اهداف استراتژیک سازمان در دستیابی اثربخش به رسالت هوش تجاری

عملیاتی کردن اهداف استراتژیک سازمان به شاخص های کلیدی عملکرد و ارتباط آن با هوش تجاری

کارت امتیاز متوازن و داشبوردهای مدیریتی در همسویی با اهداف استراتژیک سازمان

کارت امتیاز متوازن و داشبوردهای مدیریتی برای بهبود مدیریت عملکرد سازمان

۳. انبار داده و پیاده سازی هوش تجاری

بررسی متدلوژی- محور آمادگی سازمان از دیدگاه های نرم و سخت پیش از پیاده سازی هوش تجاری

بررسی متدلوژی- محور استقرار موفق سیستم هوش تجاری در سازمان های با بستر آماده پیاده سازی

بهره گیری از انبار داده و مراکز داده بعنوان مولفه های کلیدی پیاده سازی هوش تجاری

مکعب های داده و پردازش برخط تحلیل در هوش تجاری

کیفیت و امنیت داده و نقش آنان در بهره گیری اثربخش و کارآمد از هوش تجاری

بکارگیری مناسب فرایندهای استخراج، تغییرشکل، و بارگذاری داده ها در سیستم های هوش تجاری

نکته: محورهای فوق جهت ارائه مقاله و همچنین مباحث سخنرانی اساتید برجسته ملی و بین المللی در سالن اصلی کنفرانس با رویکرد کاربردی و اجرایی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.



در دنیای پس از رکود امروز که پرتلاطم و شدیدا در حال تغییر است، چگونه مطلع می‌شوید با اثربخشی و کارآمدی هرچه بیشتر سازمان خود را به پیش می‌برید؟ بدون پاسخی جامع به این پرسش مطمئن باشید که سازمان شما در حال از دست دادن ارزش و از پی آن، ثروت است.
یک لغزش کوچک برای سازمان های بزرگ بمنزله هزینه های سنگین و برای سازمان های کوچک بمنزله مرگ آنان است. این مهم نشان می‌دهد که مدیران و کارشناسان ارشد سازمان لازم است تا سازمان خود را به سازمانی چابک یا Agile Organization تبدیل نمایند. در حقیقت چابکی سازمان های امروز یک باید است که آنان را در بهره گیری بهینه از فرصت ها و از سوی دیگر در رویارویی در برابر تهدیدها در حوزه های تصمیم گیری و اقدام بموقع، بروز نگاه می دارد.
از این منظر، یک سازمان بدون بهره گیری از سیستم هوش تجاری یا Business Intelligence بعنوان مولفه ای لاینفک از سازمانی چابک، قادر نیست و نخواهد بود تا خود را به مجموعه ای چابک تبدیل نموده و همچنین در مرور زمان چابکی آن را حفظ نماید.
در حقیقت سیستم هوش تجاری تنها یک ابزار نیست، بلکه پدیده ای چترگونه است که مجموعه ای از مولفه های نرم و سخت در سازمان را پوشش می دهد. از دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان در سطح استراتژیک گرفته تا افزایش سرعت و دقت در سطح عملیاتی سازمان را پوشش می دهد و تمامی نیروهای انسانی سازمان در تمامی سطوح آن را قادر می سازد تا مبتنی بر دانش استخراج شده ای که در داده های داخلی و خارجی سازمان وجود دارد، از چابکی لازم برای تحلیل واقعیات سازمان و همچنین داشتن نگرشی نسبت به آینده آن برخوردار باشند.
در چنین سازمان چابکی است که سیستم هوش تجاری می تواند هوشمندی را در سراسر سازمان ایجاد نموده و مدیران و کارشناسان ارشد سازمان را از فرصت ها و تهدیدهای پیش روی آن مطلع سازد.
در این ارتباط، اولین کنفرانس بین المللی هوش تجاری ایران در صدد است تا محققین، مدیران، و کارشناسان سازمان های امروز را با رویکردی علمی و کاربردی با قابلیت های سیستم های هوش تجاری اثربخش و کارآمد بعنوان کلیدی ترین مولفه یک سازمان چابک در قالبی علمی و بخصوص اجرایی، آشنا سازد.



مسئول یا دبیر همایش: دکتر علی افضلی
امکان ارسال مقاله: بله
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 1660
برچسب ها: