مدیریت قطعات یدکی و انبارها
دسته: دستهبندی نشده
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲

[دوره آموزشی]
تهران - شرکت سی سی ام
برگزارکننده: شرکت مدیریت منابع فیزیکی پردیس اطمینان مهر
تاریخ شروع: چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - تاریخ پایان: پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲
تلفن تماس با دبیرخانه: 22412559
نمابر: 22410128
آدرس وب سایت:
آدرس ایمیل: info@pamco.co
مسائل موجود در زمینه قطعات یدکی و انبار
نحوه چیدمان و طرحریزی انبار
نحوه برخورد با قطعات کم مصرف و پرمصرف
چگونگی ارزیابی ریسک
بهینه سازی نقطه سفارش و میزان سفارش در اقلام پرمصرف
بهینه سازی میزان موجودی اطمینان در اقلام کم مصرف
تعیین Overstocks
اندازه گیری عملکرد و شاخص های انبار
اهداف دوره
این دوره جهت معرفی مفاهیم مدیریت انبار و قطعات یدکی، ایجاد درک مشترک واحدهای نگهداری و تعمیرات با واحد انبار و قطعات یدکی و بهینه سازی سیستم های سفارش دهی با توجه به شرایط موجود در کار و تحریم ها و نحوه بهینه طراحی چیدمان انبار برگزارخواهد شد.
مخاطبین
مدیران و کارشناسان نگهداری و تعمیرات و بخش انبار ، سفارشاتو بازرگانی
توضیحات
افزایش سود در یک سازمان مستلزم انجام عملیات در حداقل هزینه است. در سازمان هایی که دستگاه ها و تجهیزات حجم قابل توجهی از سرمایه را تشکیل می دهند، مدیریت مناسب این دارایی ها تاثیر به سزایی در کاهش هزینه های عملیاتی خواهد داشت. از سویی دیگر امروزه شرایط رقابتی در تولید و ارائه خدمات و شرایط سیاسی تحریم ها موجب شده است تا پاسخگویی سریع به تقاضای مشتریان از اولویت های استراتژیک محسوب شود. تبعاً خرابی قطعات مختلف دستگاه ها در صورت نبود قطعه یدکی مربوطه در زمان مناسب موجب بروز مشکلات حادی در تحویل به موقع محصولات به مشتریان خواهد شد. کاهش هزینه های نگهداری و سفارشات قطعات یدکی همراه با افزایش قابلیت اطمینان دستگاه ها میتواند دو دستاورد عمده مدیریت بهینه قطعات یدکی باشد.
در بسیاری از سازمانها، تقریباً همیشه دعوا بر سر قطعات کلیدی و حساسی است که در زمان مورد نیاز در دسترس نیستند. زیرا که تمامی تلاشها در جهت برنامهریزی و زمانبندی فعالیتهای نگهداری و تعمیرات، در صورت در دسترس نبودن این قطعات، بیحاصل و بیارزش خواهند بود. بنابراین حائز اهمیت است که مواد و قطعات صحیح، در زمان مورد نیاز در دسترس باشند. به همین میزان مهم است که هزینهها متعادل بوده و تحت کنترل باشند؛ یعنی از طرفی سرمایهگذاری بیش از حد بر روی مواد و قطعات مصرفی، سرمایهی در حال کار و در نتیجه سود حاصله را محدود میکند و از طرف دیگر سرمایهگذاری کم بر روی آنها باعث عدم نگهداری و تعمیرات کارآمد و مؤثر و در نتیجه شکست در تجارت مربوطه خواهد شد.
در این دوره آموزشی، هدف، ارائه یک روش گام به گام عملی مدیریت قطعات یدکی است که چهارچوب کاری آن شامل مراحل پنج گانه زیر می باشد:
1- کدینگ قطعات
2- دسته بندی قطعات
3- پیش بینی تقاضای قطعات
4- انتخاب کردن مناسب ترین سیاست مدیریت موجودی
5- تست و اعتبار سنجی سیاست
موضوعیت دوره در کشور
در شرایط عادی، برای سازمان ها، مساله میزان نگهداری و سطح سرویس قطعات یدکی، جواب های قابل قبولی جهت برنامه های موثر تعمیرات و بهینه سازی OEE نمی دهد. با این وجود در شرایط کنونی کشور و تحریم های زیادی که زمان دسترسی به قطعات مهم و اساسی را با مشکل روبرو کرده و زمان انتظار خرید و یا ساخت این قطعات چندین برابر شده است، چگونه باید سطح موجودی و میزان سفارش را به صورت بهینه با بیشترین سطح دسترسی تنظیم و اجرا کرد؟
نرم افزار SMS
این نرم افزار ابزاری جهت کمک به تصمیم گیری میزان موجودی قطعات کم مصرف با قیمت بالا، حساسیت بسیار زیاد است. با استفاده از این نرم افزار میتوان میزان سطح موجودی قطعات تعمیرپذیر و خریدهای جدید را بر اساس میزان سطح دسترسی درخواستی، هزینه و حساسیت قطعه پیشبینی کرد. همچنین تلفیق میزان سطح موجودی قطعات و هزینه های آن با تعمیرات آنها بر اساس ریسک و هزینه و تعیین میزان سفارش قطعات در شرایط هزینهای مختلف و تخفیف ها از دیگر قابلیت های این نرم افزار است.
دستاوردهای استفاده از این نرم افزار شامل موارد زیر است:
· بهبود تصمیم گیری، کاهش هزینه قطعات یدکی
· ادغاممحاسباتریسک و هزینه
· پیش بینی زمانجایگزینی برایقطعات یدکیفعلی
· تعیین سطوح موجودی قطعات یدکی مورد نیاز برای برآورده کردن شرایط جایگزینی های متعدد و درصد قابلیت اطمینان مورد نیاز
· تطبیق فواصل شکست متغیر، زمان متغیر، زمان تعمیر متغیر
· ارائه محاسبات هزینه برای قطعات یدکی قابل تعمیر و غیر قابل تعمیر
· مکمل RCM
· قابلیت استفاده راحت و آسان از صفحه های ورود اطلاعات
· خواندن خروجی گرافیکی نتایج آسان و در یک نگاه
مدرس دوره
دکتر علی زواشکیانی دکترای خود را در رشته مدیریت دارایی های فیزیکی (مدیریت نگهداری و تعمیرات) از دانشگاه تورنتو کانادا دریافت کرده است و هم اکنون مدیر پروژه های مشاوره و آموزش صنعتی مرکز مدیریت دارایی های فیزیکی (C-MORE) دانشگاه تورنتو و نماینده رسمی شرکت آمریکایی Aladon (بزرگترین شرکت پیاده سازی متد آر سی ام در دنیا) در خاورمیانه می باشد. دکتر زواشکیانی همچنین مدرس مباحث مربوط به مدیریت داراییهای فیزیکی در شرکت مشاوره معظم مکینزی نیز میباشد. ایشان داراي بيش از 13 سال تجربه کاری در زمينه مدیریت نگهداری و تعمیرات، مدیریت عملکرد، ارزیابی سیستمها، نگهداري، تعميرات مبتنی بر وضعیت ، مدیریت بازرسی بر پایه ریسک، مهندسی قابلیت اطمینان، تحلیل ریشه ای خرابی، وRCM در پروژه های صنعتی متعدد در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، ایران، و خاورمیانه است.
وی علاوه بر برگزاری ده ها کارگاه آموزشی و سخنرانی در نقاط مختلف دنیا و بیش از 200 روز آموزش در ایران، مولف کتاب“ Expert Knowledge Based Reliability Models ” و مترجم کتاب RCM2 می باشد و هم اکنون مدیر چندین پروژه معظم در ایران، کانادا، نیوزلند و شیلی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، تولید و توزیع برق، آب و معدن در زمینه مدیریت نگهداری وتعمیرات است.
ازجمله افتخارات ایشان، مدیریت پروژه بهینه سازی مدیریت نگهداری و تعمیرات برای بزرگترین شرکت توزیع گاز کانادا، شرکت Enbridge Gas Distribution است که صرفه جویی معادل دهها میلیون برای این شرکت به همراه داشته است.
در سال 2013 مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوییس ایشان را به عنوان رهبر جوان برتر سال 2013 انتخاب نمود. مجمع جهانی اقتصاد سازمانی غیر سیاسی متشکل از رهبران اقتصادی دنیا مانند بیل گیتس میباشد.
این دوره جهت معرفی مفاهیم مدیریت انبار و قطعات یدکی، ایجاد درک مشترک واحدهای نگهداری و تعمیرات با واحد انبار و قطعات یدکی و بهینه سازی سیستم های سفارش دهی با توجه به شرایط موجود در کار و تحریم ها و نحوه بهینه طراحی چیدمان انبار برگزارخواهد شد.
مخاطبین
مدیران و کارشناسان نگهداری و تعمیرات و بخش انبار ، سفارشاتو بازرگانی
توضیحات
افزایش سود در یک سازمان مستلزم انجام عملیات در حداقل هزینه است. در سازمان هایی که دستگاه ها و تجهیزات حجم قابل توجهی از سرمایه را تشکیل می دهند، مدیریت مناسب این دارایی ها تاثیر به سزایی در کاهش هزینه های عملیاتی خواهد داشت. از سویی دیگر امروزه شرایط رقابتی در تولید و ارائه خدمات و شرایط سیاسی تحریم ها موجب شده است تا پاسخگویی سریع به تقاضای مشتریان از اولویت های استراتژیک محسوب شود. تبعاً خرابی قطعات مختلف دستگاه ها در صورت نبود قطعه یدکی مربوطه در زمان مناسب موجب بروز مشکلات حادی در تحویل به موقع محصولات به مشتریان خواهد شد. کاهش هزینه های نگهداری و سفارشات قطعات یدکی همراه با افزایش قابلیت اطمینان دستگاه ها میتواند دو دستاورد عمده مدیریت بهینه قطعات یدکی باشد.
در بسیاری از سازمانها، تقریباً همیشه دعوا بر سر قطعات کلیدی و حساسی است که در زمان مورد نیاز در دسترس نیستند. زیرا که تمامی تلاشها در جهت برنامهریزی و زمانبندی فعالیتهای نگهداری و تعمیرات، در صورت در دسترس نبودن این قطعات، بیحاصل و بیارزش خواهند بود. بنابراین حائز اهمیت است که مواد و قطعات صحیح، در زمان مورد نیاز در دسترس باشند. به همین میزان مهم است که هزینهها متعادل بوده و تحت کنترل باشند؛ یعنی از طرفی سرمایهگذاری بیش از حد بر روی مواد و قطعات مصرفی، سرمایهی در حال کار و در نتیجه سود حاصله را محدود میکند و از طرف دیگر سرمایهگذاری کم بر روی آنها باعث عدم نگهداری و تعمیرات کارآمد و مؤثر و در نتیجه شکست در تجارت مربوطه خواهد شد.
در این دوره آموزشی، هدف، ارائه یک روش گام به گام عملی مدیریت قطعات یدکی است که چهارچوب کاری آن شامل مراحل پنج گانه زیر می باشد:
1- کدینگ قطعات
2- دسته بندی قطعات
3- پیش بینی تقاضای قطعات
4- انتخاب کردن مناسب ترین سیاست مدیریت موجودی
5- تست و اعتبار سنجی سیاست
موضوعیت دوره در کشور
در شرایط عادی، برای سازمان ها، مساله میزان نگهداری و سطح سرویس قطعات یدکی، جواب های قابل قبولی جهت برنامه های موثر تعمیرات و بهینه سازی OEE نمی دهد. با این وجود در شرایط کنونی کشور و تحریم های زیادی که زمان دسترسی به قطعات مهم و اساسی را با مشکل روبرو کرده و زمان انتظار خرید و یا ساخت این قطعات چندین برابر شده است، چگونه باید سطح موجودی و میزان سفارش را به صورت بهینه با بیشترین سطح دسترسی تنظیم و اجرا کرد؟
نرم افزار SMS
این نرم افزار ابزاری جهت کمک به تصمیم گیری میزان موجودی قطعات کم مصرف با قیمت بالا، حساسیت بسیار زیاد است. با استفاده از این نرم افزار میتوان میزان سطح موجودی قطعات تعمیرپذیر و خریدهای جدید را بر اساس میزان سطح دسترسی درخواستی، هزینه و حساسیت قطعه پیشبینی کرد. همچنین تلفیق میزان سطح موجودی قطعات و هزینه های آن با تعمیرات آنها بر اساس ریسک و هزینه و تعیین میزان سفارش قطعات در شرایط هزینهای مختلف و تخفیف ها از دیگر قابلیت های این نرم افزار است.
دستاوردهای استفاده از این نرم افزار شامل موارد زیر است:
· بهبود تصمیم گیری، کاهش هزینه قطعات یدکی
· ادغاممحاسباتریسک و هزینه
· پیش بینی زمانجایگزینی برایقطعات یدکیفعلی
· تعیین سطوح موجودی قطعات یدکی مورد نیاز برای برآورده کردن شرایط جایگزینی های متعدد و درصد قابلیت اطمینان مورد نیاز
· تطبیق فواصل شکست متغیر، زمان متغیر، زمان تعمیر متغیر
· ارائه محاسبات هزینه برای قطعات یدکی قابل تعمیر و غیر قابل تعمیر
· مکمل RCM
· قابلیت استفاده راحت و آسان از صفحه های ورود اطلاعات
· خواندن خروجی گرافیکی نتایج آسان و در یک نگاه
مدرس دوره
دکتر علی زواشکیانی دکترای خود را در رشته مدیریت دارایی های فیزیکی (مدیریت نگهداری و تعمیرات) از دانشگاه تورنتو کانادا دریافت کرده است و هم اکنون مدیر پروژه های مشاوره و آموزش صنعتی مرکز مدیریت دارایی های فیزیکی (C-MORE) دانشگاه تورنتو و نماینده رسمی شرکت آمریکایی Aladon (بزرگترین شرکت پیاده سازی متد آر سی ام در دنیا) در خاورمیانه می باشد. دکتر زواشکیانی همچنین مدرس مباحث مربوط به مدیریت داراییهای فیزیکی در شرکت مشاوره معظم مکینزی نیز میباشد. ایشان داراي بيش از 13 سال تجربه کاری در زمينه مدیریت نگهداری و تعمیرات، مدیریت عملکرد، ارزیابی سیستمها، نگهداري، تعميرات مبتنی بر وضعیت ، مدیریت بازرسی بر پایه ریسک، مهندسی قابلیت اطمینان، تحلیل ریشه ای خرابی، وRCM در پروژه های صنعتی متعدد در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، ایران، و خاورمیانه است.
وی علاوه بر برگزاری ده ها کارگاه آموزشی و سخنرانی در نقاط مختلف دنیا و بیش از 200 روز آموزش در ایران، مولف کتاب“ Expert Knowledge Based Reliability Models ” و مترجم کتاب RCM2 می باشد و هم اکنون مدیر چندین پروژه معظم در ایران، کانادا، نیوزلند و شیلی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، تولید و توزیع برق، آب و معدن در زمینه مدیریت نگهداری وتعمیرات است.
ازجمله افتخارات ایشان، مدیریت پروژه بهینه سازی مدیریت نگهداری و تعمیرات برای بزرگترین شرکت توزیع گاز کانادا، شرکت Enbridge Gas Distribution است که صرفه جویی معادل دهها میلیون برای این شرکت به همراه داشته است.
در سال 2013 مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوییس ایشان را به عنوان رهبر جوان برتر سال 2013 انتخاب نمود. مجمع جهانی اقتصاد سازمانی غیر سیاسی متشکل از رهبران اقتصادی دنیا مانند بیل گیتس میباشد.
مسئول یا دبیر همایش: جناب آقای محمدرضا حمیدی
امکان ارسال مقاله: بله
بازدید: 1497