پساتحریم؛ خلق استراتژیهای باز یا مدلهای بومی
دسته: کسب و کار و مدیریت
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴

[دوره آموزشی]
تهران - مدرسه عالی کسب و کار ماهان
برگزارکننده: مدرسه عالی کسب و کار ماهان
تاریخ شروع: دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - تاریخ پایان: دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴
تلفن تماس با دبیرخانه: 88401313
نمابر: 89788042
آدرس وب سایت:
آدرس ایمیل: mahanbusinessschool@gmail.com
محورهای کارگاه پساتحریم؛ خلق استراتژیهای باز یا مدلهای بومی • مقدمه: برنامه ریزی و اقدام برای پساتحریم، از کجا شروع کنیم؟
• بخش اول: پسا تحریم و انتخابهای استراتژیک بنگاههای ایرانی
• بخش دوم: “مدلهای کسب و کار” و “استراتژیهای باز” چیستند و چه مزیتهایی برای ما می آفرینند؟
• بخش سوم: آشنایی با مدلهای باز (مدل ۶ بخشی چسبرو) و همکاری با برندهای برتر خارجی
• بخش چهارم: آشنایی با مدلهای متمرکز بر مزیتهای محلی (بوم ۹ بخشی استروالدر)
• مرور Case Study های موفق ایران و دنیا در هر بخش و نمایش و تحلیل فیلمهای مرتبط و کارهای عملی
• معرفی منابع، کتابها و سایتهای مفید فارسی و انگلیسی + مستندات تکمیلی
• جمع بندی: نکات خاص مربوط به خلق استراتژی و مدل کسب و کار در دوران پسا تحریم (با مشارکت شرکت کنندگان محترم)
• پرسش و بحث و نتیجه گیری کاربردی.
در اين كارگاه دو استراتژی اصلی را براي دوران پسا تحريم پيشنهاد خواهيم داد:
1- همكاری بين المللی: پيوند بيشتر با بنگاههای بين المللی و چند مليتی
2- مزيت آفرينی بومی: تمركز بيشتر بر حوزه ها و ايده های بومی و بازآفريني كسب و كار در اقيانوس آبي، دور از دسترس رقباي خارجی.
براي برنامه ريزي آفرينندگان استراتژي همكاري، از مدل كسب و كار باز (مدل شش بخشي هنري چسبرو) بهره گرفته و براي آنها كه تمركز بر تمايزات محلي را بر مي گزينند، از بوم كسب و كار استروالدر كمك خواهيم گرفت.
شركت كنندگان كارگاه در بستري عملي و همراه با كار گروهي، هر دو مدل را خواهند شناخت و متناسب با اقتضائات كسب و كار خود، مدل استراتژيك خود در عصر پسا تحريم را خواهند شناخت.براي غني سازي كارگاه از مثالهای کاربردی وطنی و خارجی و نیز ايده ها و نظرات ساير شركت كنندگان در كارگاه الهام خواهيم گرفت. چندين فايل كمكي و پشتيبان نيز در اختيارمان قرار خواهد گرفت كه بعدها گره گشاي كارمان خواهند بود و مكمل مابحث كارگاه در كارزار عمل.
1- همكاری بين المللی: پيوند بيشتر با بنگاههای بين المللی و چند مليتی
2- مزيت آفرينی بومی: تمركز بيشتر بر حوزه ها و ايده های بومی و بازآفريني كسب و كار در اقيانوس آبي، دور از دسترس رقباي خارجی.
براي برنامه ريزي آفرينندگان استراتژي همكاري، از مدل كسب و كار باز (مدل شش بخشي هنري چسبرو) بهره گرفته و براي آنها كه تمركز بر تمايزات محلي را بر مي گزينند، از بوم كسب و كار استروالدر كمك خواهيم گرفت.
شركت كنندگان كارگاه در بستري عملي و همراه با كار گروهي، هر دو مدل را خواهند شناخت و متناسب با اقتضائات كسب و كار خود، مدل استراتژيك خود در عصر پسا تحريم را خواهند شناخت.براي غني سازي كارگاه از مثالهای کاربردی وطنی و خارجی و نیز ايده ها و نظرات ساير شركت كنندگان در كارگاه الهام خواهيم گرفت. چندين فايل كمكي و پشتيبان نيز در اختيارمان قرار خواهد گرفت كه بعدها گره گشاي كارمان خواهند بود و مكمل مابحث كارگاه در كارزار عمل.
مدرس کارگاه :دکتر مهدی کنعانی
جلسه اول : دوشنبه 4 آبان ماه 94 از ساعت 16:30 الی 20:30
جلسه دوم : دوشنبه 11 آبان ماه 94 از ساعت 16:30 الی 20:30
جلسه اول : دوشنبه 4 آبان ماه 94 از ساعت 16:30 الی 20:30
جلسه دوم : دوشنبه 11 آبان ماه 94 از ساعت 16:30 الی 20:30
مسئول یا دبیر همایش: مهندس محسن شکوهمند
امکان ارسال مقاله: بله
بازدید: 1154